Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και παράδοση
Αρκαδικές γεύσεις
του χθες και του σήμερα

 

 Δ.Σ. Περδικονερίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Αντί προλόγου
   Διατροφή και παράδοση
   Σημασία της λαϊκής
 παράδοσης και γεύσης
   Σκοπός - δραστηριότητες
 ΑΡΤΟΠΟΙΙΑ
   Ζυμωτό ψωμί
 σε ξυλόφουρνο
   Είδη ψωμιού
   Σε ώρα ανάγκης...
   Στις ευχάριστες στιγμές
   Εορταστικό ημερολόγιο
   Ψωμί και ορθοδοξία
   Το ψωμί στο τραπέζι
 της φτωχολογιάς
   Το ψωμί σήμερα
 ΖΥΜΑΡΙΚΑ
   Είδη παραδοσιακών
 ζυμαρικών
   Τα ζυμαρικά σήμερα
 ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ
   Είδη - παρασκευή των
   Τα τυροκομικά σήμερα
 ΧΟΙΡΙΝΑ
   Τα χοιρινά
 
   Μολογήματα
   Παροιμίες - ποίηση
   Παρατηρήματα - προλήψεις
   Λεξιλόγιο
 ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΓΕΥΣΗ
   "Σας συστηνόμαστε έτσι..."
   Ο Καραγκιόζης
 
   Ακροστιχίδες...
   Σχόλια μαθητών
   Ερωτηματολόγιο
   Αξιολόγηση
   Ομάδες εργασίας
   Βιβλιογραφία - ευχαριστίες

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Καγιούλη Βασιλική

 Αναγνωστόπουλος Κων/νος

 

 

 

 

Σκοποί του προγράμματος


 

Στα πλαίσια του προγράμματος της περιβαλλοντικής αγωγής το σχολείο μας επέλεξε να ασχοληθεί, να επεξεργαστεί και να παρουσιάσει το θέμα "Διατροφή και Παράδοση. Αρκαδικές γεύσεις τους χθες και του σήμερα" ένα θέμα που μας προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μας εισάγει σε προβληματισμό και προωθεί την ερευνητική μας διάθεση.

 

Σκοποί του προγράμματος είναι:

 

1. Ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση για μια υγιεινή διατροφή και προσανατολισμό σε παραδοσιακούς τρόπους διατροφής.

2. Η στροφή στο παρελθόν, το δέσιμο με την παράδοση γενικότερα και ειδικότερα με την παράδοση της γεύσης και τη γνωριμία με γευστικές συγκινήσεις του χθες.

3. Η επαφή με παραδοσιακούς τρόπους παρασκευής κάποιων προϊόντων μέσα από δραστηριότητες συνυφασμένες με την ερευνητική και δημιουργική σκέψη.

4. Ο συσχετισμός αυτών των στοιχείων της έρευνας μας με αυτά που ισχύουν στη σημερινή πραγματικότητα και

5. Η ενεργός και αυτοδύναμη συμμετοχή μας με την παρουσίαση της εργασίας στο χώρο του σχολείου.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων οι μαθητές παροτρύνονται να συμμετέχουν στο σχεδιασμό της εργασίας, αναζητούν υλικό, συγκεντρώνουν πληροφορίες, τις επεξεργάζονται και τις παρουσιάζουν. Οι ερευνητές - μαθητές διεισδύουν στο χθες και στο σήμερα της γεύσης, χειρίζονται πράγματα και ιδέες, παρατηρούν, περιγράφουν, εξετάζουν, και κάνουν μια υπέρβαση στο χώρο και το χρόνο.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν:

α΄ φάση (έρευνα)

1. Συλλογή πληροφοριών για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων χθες και σήμερα από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες ...

2. Συνεντεύξεις από ηλικιωμένους και άτομα που ακόμη και σήμερα, ασχολούνται με την παρασκευή κάποιων προϊόντων με παραδοσιακές μεθόδους, βιντεοσκοπήσεις, φωτογραφήσεις των χωρών, των σκευών και των εργαλείων της παλιάς καθημερινότητας.

3. Συλλογή συνταγών, σκευών και εργαλείων προκειμένου να οργανώσουν το δικό τους εργαστήρι στο χώρο του σχολείου για την παρουσίαση του θέματος.

4. Επισκέψεις σε σύγχρονα τυροκομεία, αρτοποιεία, εργαστήρια ζυμαρικών για την καταγραφή του τρόπου παρασκευής των προϊόντων σήμερα. "Αυτόπτες μάρτυρες" της δουλειάς των τυροκόμων, των αρτοποιών, ενημερώθηκαν, έκριναν, συμπέραναν και δημιούργησαν.

β΄ φάση (επεξεργασία)

1. Χωρισμένοι σε ομάδες εργασίας οι μαθητές ταξινομούν και επεξεργάζονται τα στοιχεία της έρευνας τους και προσπαθούν να το αναπαράγουν πρακτικά.

2. Προσπαθούν να παρουσιάσουν την αναγκαιότητα για σωστή, υγιεινή διατροφή μέσα από θέατρο (ετοιμάζουν τις θεατρικές παραστάσεις "Σας συστηνόμαστε έτσι..." και "ο Καραγκιόζης και η γιγαντολαγάνα του") το παιχνίδι (σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, κρυπτόλεξα, εικονογράφοι) και την εικαστική τέχνη . Δημιουργούν μακέτες των εργαστηρίων με φελιζόλ, ζωγραφιές, κολλάζ, γελοιογραφίες κ.λ.π εκφραζόμενοι μέσα από όλα αυτά.

3. Οργανώνουν τα εργαστήρια τους με σκεύη και αντικείμενα ομαδοποιημένα σύμφωνα με τη χρήση τους και παρασκευάζουν τα προϊόντα με τις οδηγίες που συνέλεξαν.

 γ΄ φάση (παρουσίαση)

Οι μαθητές εξοικειωμένοι με τους παραδοσιακούς τρόπους παρασκευής των προϊόντων είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν τη δουλειά

 τους, να μας συνδέσουν με μια στάση ζωής που δε θέλουν να λησμονηθεί και να μείνει στο χθες.

Είναι διατεθειμένοι να υποδείξουν όσα ανακάλυψαν, να σας ετοιμάσουν κάποια από αυτά στο εργαστήρι τους, να εκθέσουν τα "καλοφτιαγμένα παρασκευάσματά τους" και να σας σερβίρουν παραδοσιακές γεύσεις (μπουφέ με γλυκά, αρτοσκευάσματα κ.λ.π).

 

 

 

[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα