Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και παράδοση
Αρκαδικές γεύσεις
του χθες και του σήμερα

 

 Δ.Σ. Περδικονερίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Αντί προλόγου
   Διατροφή και παράδοση
   Σημασία της λαϊκής
 παράδοσης και γεύσης
   Σκοπός - δραστηριότητες
 ΑΡΤΟΠΟΙΙΑ
   Ζυμωτό ψωμί
 σε ξυλόφουρνο
   Είδη ψωμιού
   Σε ώρα ανάγκης...
   Στις ευχάριστες στιγμές
   Εορταστικό ημερολόγιο
   Ψωμί και ορθοδοξία
   Το ψωμί στο τραπέζι
 της φτωχολογιάς
   Το ψωμί σήμερα
 ΖΥΜΑΡΙΚΑ
   Είδη παραδοσιακών
 ζυμαρικών
   Τα ζυμαρικά σήμερα
 ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ
   Είδη - παρασκευή των
   Τα τυροκομικά σήμερα
 ΧΟΙΡΙΝΑ
   Τα χοιρινά
 
   Μολογήματα
   Παροιμίες - ποίηση
   Παρατηρήματα - προλήψεις
   Λεξιλόγιο
 ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΓΕΥΣΗ
   "Σας συστηνόμαστε έτσι..."
   Ο Καραγκιόζης
 
   Ακροστιχίδες...
   Σχόλια μαθητών
   Ερωτηματολόγιο
   Αξιολόγηση
   Ομάδες εργασίας
   Βιβλιογραφία - ευχαριστίες

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Καγιούλη Βασιλική

 Αναγνωστόπουλος Κων/νος

 

 

 

 

Αξιολόγηση


  

Μακέτες των εργαστηρίων, δημιουργήματα των μαθητών

  

Μέσα από τις δραστηριότητες τους φάνηκε, πως οι μαθητές πραγματικά έζησαν στο παρελθόν έστω για λίγο, αφού με μεγάλη προθυμία δέχτηκαν την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, περπάτησαν, στο χθες χέρι χέρι με τους παππούδες τους, ξεσκόνισαν τις μνήμες τους. Ήταν τόση η αγάπή τους για την έρευνα και την εξερεύνηση του θέματος που στην πορεία πρόβαλλαν κάποιες πολύ χρήσιμες και πρωτότυπες ιδέες και προτάσεις και ανέλαβαν πρωτοβουλίες.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος συνεργάσθηκαν επιτυχώς και οι εντυπώσεις τους ήταν οι καλύτερες δυνατές. Μίλησαν με την ψυχή τους για την εμπειρία τους και πίστεψαν ότι έγιναν "πιο σοφοί" και τόσο "καλοί γνώστες" του θέματος που με μεγάλη ευχαρίστηση στην παρουσίαση της "εργασίας" εξήγησαν τη χρηστικότητα των αντικειμένων, τη διαδικασία παρασκευής των προϊόντων και την αξία τους.

Γνώρισαν χρήσιμους κανόνες υγιεινής διατροφής και προσπάθησαν να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες προσθέτοντας ή αφαιρώντας κάποιες τροφές από το καθημερινό τους διαιτολόγιο. Ελέγχουν τα συστατικά που αναγράφονται στις συσκευασίες των τροφίμων που καταναλώνουν.

Κατάλαβαν πως πρέπει να είναι το πιάτο τους και διαπίστωσαν ότι κάποιες υγιεινές τροφές που ίσως δεν προτιμούσαν, γιατί μπορεί να μην ήταν τόσο νόστιμες, χρειάζεται να τις συμπεριλάβουν στη διατροφή τους και το βασικότερο να τις κάνουν καθημερινή τους συνήθεια.

Διέκριναν την αξία των προγραμμάτων περιβαλλοντικής αγωγής και δηλώνουν έτοιμα να ασχοληθούν με κάποιο άλλο θέμα, για να ωφεληθούν τα ίδια, αλλά και για να "προσφέρουν" μέσα από κάποιες άλλες δραστηριότητες που θα αναλάβουν για τη υλοποίηση του προγράμματος.

Με ιδιαίτερη προθυμία ανταποκρίθηκαν και συνεργάσθηκαν μαζί τους και οι γονείς των μαθητών τόσο κατά τη διάρκεια της έρευνας όσο και στην παρουσίαση του θέματος. Καθοδήγησαν τα παιδιά τους στην εργαστηριακή παρασκευή των προϊόντων και παράλληλα ετοίμασαν νόστιμα παραδοσιακά εδέσματα που σέρβιραν στους παρευρισκόμενους.

Με μεγάλη ευχαρίστηση δέχτηκαν τη "δημοσιογραφική μας ομάδα" τα αρτοποιεία, τα τυροκομεία και τα εργαστήρια ζυμαρικών της περιοχής, την ξενάγησαν στους χώρους των εργαστηρίων τους, την ενημέρωσαν για τους σύγχρονους τρόπους παρασκευής των προϊόντων τους. Παράλληλα της πρόσφεραν παρασκευάσματά τους για την παρουσίαση της εργασίας.

 

 

 

[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα