Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Τροφές που προτιμούν τα παιδιά


 

  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 8/04/2002

 

ΘΕΜΑ: ΤΡΟΦΙΜΑ- ΦΑΓΗΤΑ ΠΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Ή ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

 

ΣΤΟΧΟΣ: Να κατανοήσουν τα νήπια πως ο κάθε άνθρωπος, το κάθε άτομο έχει τις δικές του προτιμήσεις για τα φαγητά. Κάποια τρόφιμα είναι περισσότερο αρεστά για κατανάλωση και κάποια άλλα λιγότερο στον καθένα μας, ανάλογα με τη μυρωδιά, την εμφάνιση και τη γεύση τους.

 

ΥΛΙΚΑ: εικόνες και φωτογραφίες τροφίμων και φαγητών, χαρτιά πολυγράφου, χαρτόνι, μαρκαδόροι , κασετόφωνο.

 

 

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Συζήτηση: στη γωνιά της συζήτησης , τα παιδιά εκφράζουν προφορικά τις προτιμήσεις τους στα φαγητά. Απαντούν και εξηγούν ποια φαγητά τους αρέσουν περισσότερο, ποια λιγότερο και γιατί. Εξηγούν γιατί απεχθάνονται κάποια φαγητά και δεν θέλουν να τα δοκιμάσουν. Θυμούνται τον διαχωρισμό των τροφίμων ως προς την γεύση τους που είχαμε ερευνήσει στην θεματική ενότητα ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ και συνδέουν την δυσαρέσκειά τους απέναντι σε ορισμένα φαγητά με τη γεύση τους.

  2. Θέτουμε τον εξής προβληματισμό στα νήπια: Τι θα γινόταν αν τρώγαμε συνέχεια και καθημερινά τα ίδια φαγητά; Δηλαδή αν τρώγαμε μόνο γαριδάκια, μόνο τσίχλες, μόνο τόστ ή γάλα; Θα είχε αυτό επιπτώσεις στον οργανισμό και την υγεία μας; Τι θα συνέβαινε; Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις, έκαναν τις δικές τους προβλέψεις. Π.χ. δεν θα μεγαλώναμε, δεν θα θέλαμε να συνεχίζουμε να τρώμε το ίδιο φαγητό.

  3. Παντομίμα. Το κάθε παιδί αναπαριστά ότι τρώει ένα φαγητό της αρεσκείας του , ένα φαγητό που του αρέσει πολύ και ένα φαγητό που δεν του αρέσει καθόλου. Οπότε κάνει και τις ανάλογες γκριμάτσες. Κατόπιν η ομάδα επιλέγει και προτείνει στο κάθε παιδί το φαγητό που θα προσποιηθεί ότι το τρώει.

  4. Κατασκευάζουν τα νήπια πίνακα με τα αγαπημένα τους και μη φαγητά, σε χαρτόνι με μαρκαδόρους.

  5. Ζωγραφίζουν τα φαγητά που τους αρέσουν αλλά και αυτά που δεν τους αρέσουν.

  

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Οι αρχικοί μου στόχοι πέτυχαν εφόσον τα νήπια είπαν ποια φαγητά τους αρέσουν περισσότερο ή λιγότερο και γιατί. Κάνανε με προθυμία παντομίμα με φαγητά που τους αρέσουν και δεν τους αρέσουν. Ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους φαγητά και τα φαγητά που δεν τους άρεσαν σε πίνακα. Έκαναν τις υποθέσεις τους και τις προβλέψεις τους για το τι θα συνέβαινε αν καθημερινά τρώγαμε το ίδιο φαγητό.

          

   

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα