Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Στόχοι


 

 1) Να γνωρίσουν τα νήπια τις τροφές που καταναλώνουμε, τα είδη διατροφής μας

  • Πού βρίσκονται, πώς καλλιεργούνται και πώς παρασκευάζονται οι τροφές; (από τη θάλασσα, τις λίμνες, τα ποτάμια, τα χωράφια, τους αγρούς, εργοστάσια- μηχανές, τυροκομείο κ.α.) 

  • Από ποια υλικά παρασκευάζονται τα φαγητά μας (φυτικά, ζωικά)

  • Από πού τα προμηθευόμαστε (σούπερ μάρκετ, παντοπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο κ.α)

  • Πώς και από ποιους ετοιμάζονται τα φαγητά μας (Γιαγιάδες, γονείς στο σπίτι, Μάγειρας στο εστιατόριο)

 

2) Να κατανοήσουν τα νήπια ότι οι τροφές αποτελούνται από ποικίλα συστατικά, θρεπτικά και μη

  • Γιατί υπάρχουν  τροφές και φαγητά που μας αρέσουν λιγότερο ή περισσότερο - Τι συστατικά περιέχουν

  • Τι είναι οι βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία - Ποιες τροφές τις περιέχουν

  • Τι είναι υγιεινό ή μη υγιεινό φαγητό

  • Ποιες τροφές θεωρούνται πλαστικές - Γιατί πρέπει να αποφεύγονται

  • Τι θα γινόταν  αν τρώγαμε συνέχεια τα ίδια φαγητά

  • Γιατί ο συνδυασμός και η ποικιλία των τροφίμων είναι απαραίτητος για την καλή υγεία και ανάπτυξη μας (σωματική και πνευματική) 

 
3) Να κατανοήσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και σωματική μας ανάπτυξη από την υιοθέτηση λανθασμένης διατροφής

  • Τι συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν δεν τρεφόμαστε, όταν τρώμε περισσότερο από όσο  χρειάζεται (πονόκοιλος, εμετός, διάρροια, χάλασμα δοντιών – τερηδόνα , σφραγίσματα), όταν τρώμε λιγότερο από όσο πρέπει (πονοκέφαλος, γουργουρητό στομάχου, ατονία- αδυναμία, προβλήματα)

  • Ποιες τροφές και σε ποιες ποσότητες προκαλούν προβλήματα στον οργανισμό μας

  • Τι είδους προβλήματα ή ασθένειες δημιουργεί η έλλειψη ή η υπερβολική λήψη κάποιων τροφίμων

  • Τι  είδους προβλήματα δημιουργούνται από τη δυσλειτουργία της πέψης (ζαλάδες, κοιλόπονος, δυσπεψία, καούρες, αδιαθεσία)  

 

4) Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα μιας ισορροπημένης διατροφής σε καθημερινή βάση. Να αλλάξουν νοοτροπία, στάση ζωής αλλά και διατροφικές συνήθειες. Να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα σχετικά με τη διατροφή, να αποκτήσουν συνειδητή επιλογή διατροφικών συνηθειών. Να αποφασίσουν μόνα τους τι πρέπει να τρώνε ώστε να αποκτήσουν καλή υγεία και σωματική ανάπτυξη.

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα