Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Λειτουργία της πέψης


 

 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 11/04/2002

 

ΣΤΟΧΟΣ:

1. ως προς τις γνώσεις: Να κατανοήσουν τα νήπια τη σωστή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος. Να γνωρίσουν πώς γίνεται η πέψη.

2.ως προς τις δεξιότητες: Να μάθουν και να κάνουν πράξη να τρώνε και να μασάνε σωστά το φαγητό τους στο σπίτι και στο σχολείο προκειμένου να γίνεται σωστά η πέψη. 

 
ΥΛΙΚΑ: Βιβλία, χαρτιά, μαρκαδόροι

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Συζήτηση. Γίνεται συζήτηση και περιγραφή του πεπτικού συστήματος. Εξηγούμε στα νήπια ότι εξίσου σημαντική με την πρόληψη των τροφών είναι και η λειτουργία της πέψης δηλαδή του τρόπου που μασάμε και μεταφέρεται η τροφή στο στομάχι. Η καλή λειτουργία της πέψης βοηθάει στην καλή  λειτουργία και ανάπτυξη του σώματος. Αναφερόμαστε στα προβλήματα που δημιουργεί στον καθένα η μη σωστή λειτουργία της πέψης. Π.χ. ζαλάδες, κοιλόπονος, σκωληκοειδίτιδα κ.α.

  2. Ζωγραφική. Τα νήπια ζωγραφίζουν την πορεία, το ταξίδι που κάνει το φαγητό για να φτάσει στο στομάχι, τη διαδικασία της πέψης.

  3. Δραματοποίηση. Τα νήπια αναπαριστούν πώς νιώθουν όταν αισθάνονται βάρος , όταν αισθάνονται άρρωστοι και κάνουν εμετό,όταν έχουν κοιλόπονο, όταν έχουν φάει χαλασμένο φαγητό και παθαίνουν δηλητηρίαση, όταν νιώθουν ζαλάδες κ.α. Δραματοποιούν όλες τις καταστάσεις.

  4. Κάνουμε γκάλοπ και ένας ένας περιγράφει ποιο φαγητό του φάνηκε βαρύ και του δημιούργησε φούσκωση στο στομάχι.

  5. Κατασκευάζουμε τους χρυσούς κανόνες για τη σωστή πέψη και τους μοιράζουμε σε όλους. Φτιάχνουμε αφίσα ή βιβλίο με εικόνες που αναφέρεται στη σωστή λειτουργία της πέψης αλλά και στις επιπτώσεις της μη σωστής λειτουργίας της.               
     

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Τα νήπια έδειξαν ενδιαφέρον στο να πληροφορηθούν το ταξίδι που κάνουν οι τροφές για να φτάσουν στο στομάχι. Έθεσαν ερωτήματα, εξέφρασαν απορίες, πλούτισαν το λεξιλόγιό τους, έμαθαν για τα προβλήματα της δυσπεψίας. Ζωγράφισαν, αναπαράστησαν τα συναισθήματά τους όταν έχουν προβλήματα με το στομάχι. Η 5η δραστηριότητα δεν πρόλαβε να υλοποιηθεί γιατί τα παιδιά ήθελαν να παίξουν περισσότερο χρόνο στην αυλή. Ζήτησαν και έπαιξαν το μουσικοκινητικό παιχνίδι με τα όσπρια που τους άρεσε πάρα πολύ. Συνεπώς, οι αρχικοί μου στόχοι πέτυχαν ανάλογα με το επίπεδο εξέλιξης του κάθε παιδιού, τη διάθεσή τους και το ενδιαφέρον τους τη συγκεκριμένη μέρα.  
   
  

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα