Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Ο ρόλος των βιταμινών


  

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 9/04/2002

 

 

 

ΘΕΜΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ: οι βιταμίνες αποτελούν θρεπτικά στοιχεία για τον ανθρώπινο οργανισμό. Συναντώνται στα τρόφιμα.

   
ΣΤΟΧΟΣ:

 1.: Να γνωρίσουν τα νήπια τις βιταμίνες, να κατανοήσουν τον ρόλο τους αλλά και ποιες τροφές τις εμπεριέχουν.

 2.ως προς τις δεξιότητες: Να επιλέγουν μελλοντικά τα φαγητά τους ανάλογα με τις βιταμίνες που αυτά περιέχουν. Να προσπαθήσουν να επιλέγουν και να σιτίζονται με πολλές και διαφορετικές τροφές ώστε ο οργανισμός τους να προσλαμβάνει όλες τις βιταμίνες.

    
ΥΛΙΚΑ: βιβλία και εικόνες, διαφάνειες.

 

   


ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 

  1.  Συζήτηση: Τα νήπια παρατηρούν τις εικόνες από τα βιβλία και τις περιγράφουν. Κάνουν ερωτήσεις και εκφράζουν απορίες. Αρχίζουν να κατανοούν ότι υπάρχουν πολλές τροφές και ότι η επιλογή αλλά και η κατανάλωση ποικίλων τροφών με τη δημιουργία του κατάλληλου καθημερινού προγράμματος διατροφής (μενού) εξασφαλίζει την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και βιταμινών για τον ανθρώπινο οργανισμό. Εξασφαλίζει ισορροπία, υγεία, και ευεξία. Αναφέρουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές βιταμίνες και εξηγούμε ότι είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία ζωτικών οργάνων του σώματός μας. Ενδεικτικά αναφερόμαστε στο σπουδαίο ρόλο που παίζει η κάθε βιταμίνη - Α, Β, C, D, E, K – για να διατηρείται το σώμα μας γερό. Τονίζεται ιδιαίτερα η προσφορά των τροφίμων στο σώμα μας για τη σωστή ανάπτυξή του. Είναι σαν τα καύσιμα, σαν την βενζίνη που βάζουμε στο αυτοκίνητο για να κινηθεί. Επίσης αναρωτιόμαστε τι επιπτώσεις έχει και τι προκαλεί στον οργανισμό η έλλειψη των βιταμινών.

  2. Μαζί με τα νήπια κατασκευάζουμε ένα πίνακα που περιέχει  τις βιταμίνες A, B, C, D, E, K, αλλά και τις τροφές που τις περιέχουν. Δίπλα ζωγραφίζουμε και τις τροφές αυτές.

  3. Με τα νήπια παίζουμε μουσικοκινητικά παιχνίδια σχετικά με τα όσπρια και φαγητά που βρίσκονται στα ράφια, μπαίνουν στο νερό μέσα στην κατσαρόλα και κοχλάζουν καθώς μαγειρεύονται.

  4. Διαβάζουμε μια ιστορία σχετική με τα όσπρια που κάνουν πάρτι στην κουζίνα της κ. Ανθής αλλά ξαφνικά τσακώνονται τα φασόλια και χαλούν την γιορτή και ξυπνούν την κ. Ανθή. Αναφέρεται στην χρησιμότητά τους και στην αναγκαιότητα κατανάλωσής τους σε εβδομαδιαία βάση επειδή έχουν ίνες, βιταμίνες, πρωτεΐνες.

  5. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη της αγροτικής ιατρού του Λεβιδίου κ. Μεταξίας Ταμπούρλου στο σχολείο προκειμένου τα νήπια να ενημερωθούν για τα τρόφιμα και τις βιταμίνες, για την σπουδαιότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό, για τις ασθένειες που προκαλεί η έλλειψή τους. Παρατήρησαν τις διαφάνειές της, επίλυσαν τις απορίες τους, απαντήθηκαν τα ερωτήματά τους.

 

   ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Με μεγάλη χαρά δέχτηκαν τα νήπια την επίσκεψη της αγροτικής ιατρού στο στο σχολείο. Συμμετείχαν ενεργά και ακούραστα σε όλες τις δραστηριότητες της ημέρας αλλά και στη συζήτηση και γνωριμία με την αγροτική ιατρό η οποία τους έλυσε τις απορίες και απάντησε στα ερωτήματά τους. Απέκτησαν γνώσεις σχετικές με τις βιταμίνες και τις τροφές που τις περιέχουν, την σπουδαιότητά τους για την καλή τους σωματική ανάπτυξη και ισορροπία αλλά και τις ασθένειες που μπορεί να προκαλέσει η έλλειψή τους. Κατανόησαν τι θα πάθουμε αν τρώμε λιγότερο, περισσότερο ή καθόλου, αν τρώμε συνέχεια το ίδιο φαγητό. Η πιο αγαπημένη τους δραστηριότητα ήταν το μουσικοκινητικό παιχνίδι και το σκετς με τα όσπρια αφού ζητούσαν επίμονα την πραγματοποίησή τους και την επανάληψή τους. 

 

    

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα