Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Πρόλογος


 

     Τη σημερινή εποχή, εποχή της υπερκατανάλωσης και της αφθονίας των υλικών αγαθών και των τροφίμων (φυτικών, ζωικών, επεξεργασμένων-βιομηχανοποιημένων) είναι επιτακτική η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών-καταναλωτών για την προέλευση και τα συστατικά των τροφών που αγοράζουν και καταναλώνουν για την διασφάλιση της υγείας τους. 

    Σκοπός λοιπόν και αυτής της εργασίας είναι να βοηθήσει τα νήπια, τους μικρότερους σε ηλικία καταναλωτές τροφίμων και τους πιο επιρρεπείς στη διαφήμισή τους να ενημερωθούν σωστά, έγκυρα και έγκαιρα, για τα είδη διατροφής μας, για τα συστατικά τους, για τους τρόπους καλλιέργειας, παρασκευής τους και διάθεσής τους στο ευρύ κοινό, για τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές, για τις επιπτώσεις στην υγεία και τη σωματική ανάπτυξη της επιλογής μιας μη ισορροπημένης διατροφής, για τα προβλήματα που προκαλούνται στον οργανισμό τους από την κατανάλωση μικρών ή μεγάλων ποσοτήτων τροφών. Σκοπός επίσης της παρούσας εργασίας είναι να αλλάξουν τα νήπια νοοτροπία, στάση ζωής αλλά και διατροφικές συνήθειες, να επιλέγουν συνειδητά τα τρόφιμα που θα καταναλώσουν προκειμένου να αποκτήσουν καλή υγεία, ευεξία και σωματική ανάπτυξη. 

     Αφορμή για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στο νηπιαγωγείο Λεβιδίου, κατά το σχολικό έτος 2001-2002 δόθηκε από το ενημερωτικό έντυπο που στάλθηκε στο σχολείο από τον υπεύθυνο Αγωγής Υγείας Ν. Αρκαδίας κ. Γ. Αλουπογιάννη αλλά κι έπειτα η ενημέρωση και πληροφόρηση της νηπιαγωγού από τον ίδιο αλλά και την υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ. Ν. Διάκου. 

    Κριτήρια για την επιλογή του θέματος του προγράμματος ήταν το ενδιαφέρον των νηπίων για τα τρόφιμα που καταναλώνουν στο σχολείο, η εμμονή τους να διαβάζουμε στην τάξη τα συστατικά τους για να δούμε αν είναι υγιεινά, οι συνήθειες κάποιων νηπίων να φέρνουν κάθε μέρα το ίδιο φαγητό αλλά και οι γεύσεις, αισθήσεις που προκαλεί η κατανάλωση των τροφών σ’ αυτά.

     Οι σημαντικότερες δυσκολίες που συναντήσαμε κατά τη φάση διεξαγωγής του προγράμματος ήταν οι άσχημες καιρικές συνθήκες που ανέβαλαν και καθυστέρησαν κάποιες επισκέψεις μας στην γειτονιά, ο μεγάλος αριθμός και η συνύπαρξη νηπίων-προνηπίων. Τα νήπια συμμετείχαν πιο ενεργά από τα προνήπια που ταύτιζαν αρχικά την έξοδό μας με ευκαιρία για παιχνίδι.

     Ωστόσο, η συνεργασία των γονέων, η συμμετοχή τους, η συμπαράστασή τους στην υλοποίηση του προγράμματος, η ενίσχυση τους με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο, η παροχή υλικών βοήθησαν στην διεξαγωγή του προγράμματος με τον πιο εφικτό τρόπο. Έτσι, θα ήταν μεγάλη μου παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα ολόψυχα τους μικρούς μου πρώτα απ’ όλα μαθητές που με τις απορίες και την ενεργή δράση τους εμπλούτισαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τους γονείς τους, πολύτιμους βοηθούς και συνεργάτες στο εκπαιδευτικό μου έργο, το Λεβίδι και όλους τους φορείς και τις κοινωνικές ομάδες που μας δέχτηκαν και με υπομονή μας ανέχτηκαν και επίλυσαν απορίες και προβληματισμούς μας, τον φούρναρη, τον παντοπώλη κ. Γ. Πάρχα και τον κ. Ξύδη, την κ. Α. Ξύδη, τον κ. Δημοσθένη που μας δέχτηκε φιλόξενα στο σπίτι του, το εστιατόριο "ο ΚΟΚΚΟΡΗΣ", την κ. Ιωάννα στο οπωροπωλείο, τους ειδικούς που μας επισκέφθηκαν στο χώρο του σχολείου και μας έδωσαν πληροφορίες και εποπτικό υλικό όπως η παιδοοδοντίατρος κ. Ρ. Δημητρακοπούλου και η αγροτική ιατρός του Λεβιδίου κ. Μ. Ταμπούρλου και φυσικά τον υπεύθυνο Αγωγής Υγείας κ. Γ. Αλουπογιάννη και την υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ. Ν. Διάκου που μας επισκέφθηκαν στην τάξη και μ’ ενθάρρυναν να καταγράψω την πορεία αυτού του προγράμματος από τον σχεδιασμό μέχρι και τις φάσεις υλοποίησής του. Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι με την συγκεκριμένη ομάδα του νηπιαγωγείου Λεβιδίου ασχοληθήκαμε και ερευνήσαμε μια μόνο θεματική ενότητα από τις πολλές που περιλαμβάνει το ανεξάντλητο κεφάλαιο Αγωγή Υγείας, την «Διατροφή και Υγεία». Ας ελπίσουμε ότι αυτή η εργασία είναι μόνο η αφετηρία για μια πιο συστηματική και βαθύτερη ενασχόληση και με άλλα θέματα Αγωγής Υγείας ώστε να αναλυθεί διεξοδικά και να εξαντληθεί πολύπλευρα το περιεχόμενό της και τα νήπια να είναι σφαιρικά ενημερωμένα για την προάσπιση και διαφύλαξη της υγείας τους. 

    Στις σελίδες που ακολουθούν παρατίθενται το πλαίσιο-σχέδιο προγράμματος αγωγής υγείας και οι φάσεις εξέλιξής του, η πορεία ανάπτυξής του και οι δραστηριότητες και οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν. 

  

 

Επόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα