Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Αναζήτηση τροφών στη φύση


 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 2/04/2002

 

  ΣΤΟΧΟΣ: Να κατανοήσουν τα νήπια ότι τα τρόφιμά μας φυτικά και ζωικά μπορούμε να τα βρούμε στη φύση, στο χωριό μας.

 

  ΥΛΙΚΑ: Φωτογραφική μηχανή, κασετόφωνο.

 

 

 

 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Συζήτηση : Τα παιδιά περιγράφουν τις δραστηριότητες, ενασχολήσεις των γονέων τους που έχουν γίδια, πρόβατα, αγελάδες, κότες, μοσχάρια, γουρούνια κ.α. Περιγράφουν επίσης τους τρόπους που φυτεύουν και μαζεύουν σπόρους, καρπούς, αμύγδαλα, ξηρούς καρπούς, λάχανα κ.α. Εξηγούν τον τρόπο που παίρνουμε εμείς τα τρόφιμά μας. Π.χ. από τις κότες τα αυγά και τα κοτόπουλα, από τις αμυγδαλιές τα αμύγδαλα, από τις αγελάδες το γάλα, από τα πρόβατα το κρέας, από ελιές το λάδι κ.α.

  2. Αποφασίζουμε να αναζητήσουμε τις τροφές στο χωριό, στη φύση και να τα φωτογραφίσουμε. Πραγματοποιούμε επίσκεψη στο αγροτόσπιτο του κυρίου Δημοσθένη, όπου παρατηρούμε και φωτογραφίζουμε όλα τα ζώα, τα φυτά και τα δέντρα που διαθέτει. Υποθέτουμε ποια από αυτά τα χρησιμοποιούμε στο φαγητό, ποια από αυτά μας δίνουν φυτικά ή ζωικά προϊόντα, τι είδη τροφίμων μας δίνουν.

  3. Να τα ζωγραφίσουμε.

  4. Να κάνουμε δραματοποίηση.

  5. Να βγάλουμε τελικά συμπεράσματα για όλα αυτά που είδαμε, να περιγράψουμε συναισθήματα και  εμπειρίες μετά την επίσκεψή μας, να ανακεφαλαιώσουμε. Καταγράψαμε όλα τα φυτικά και ζωικά προϊόντα και είναι τα εξής:

ΖΩΙΚΑ: πρόβατα, γουρούνι, κότες, κόκορας, χήνες, αγελάδες.

ΦΥΤΙΚΑ: Κληματαριά, κυδωνιά, μουριά, δεντρολίβανο, ροδακινιά, κουκιά, δαμασκηνιά, μαϊντανό, ραδίκια, κρεμμύδια, σκόρδα, αντίδια, λάχανα, μαρούλι, μουσμουλιά, ροδιά.

 

 

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η σημερινή ημέρα άρεσε πολύ στα παιδιά γιατί κατάφεραν και πραγματοποίησαν επίσκεψη σε ένα σπίτι που είχε πολλά ζώα και φυτά. Ο στόχος αυτής της επίσκεψης ήταν να αναζητήσουμε με τα νήπια τα υλικά για την κατασκευή φαγητών (φυτικά και ζωικά) στη φύση, στο χωριό μας. Πέτυχε αυτός ο στόχος αφού τα νήπια παρατήρησαν τα ζώα και τα φυτά και είπαν που χρειάζεται το καθένα και πού το χρησιμοποιούμε για υλικό στο φαγητό. Παρατήρησαν το γουρούνι, την κότα, τον κόκκορα και είπαν ότι μας δίνουν το κρέας τους, είδαν την κότα που γέννησε αυγό, τις χήνες που κλωσάνε  αυγά, τα πρόβατα και τα κριάρια και είπαν ότι αυτά μας δίνουν κρέας, γάλα, γιαούρτι, τυρί. Παρατήρησαν μέσα σε έναν κήπο τα ραδίκια, κρεμμύδια, σκόρδα, αντίδια, λάχανα, μαρούλι, κουκιά και μαϊντανό. Στον περίπατό μας είδαμε ελιές και τα νήπια είπαν ότι μας δίνουν ελιές και λάδι, είδαμε κληματαριά χωρίς σταφύλια γιατί δεν ήταν η εποχή τους, είδαμε κυδωνιά που μας δίνει κυδώνια και κάνουμε γλυκά, πασχαλιά, μουσμουλιά που μας δίνει μούσμουλα, ροδιά που μας δίνει ρόδια, δεντρολίβανο που είπαν τα νήπια ότι το βάζουμε στο φαγητό για να γίνει αρωματικό, τριανταφυλλιά και δαμασκηνιά που μας δίνει δαμάσκηνα. Περιγράψανε και τα άλλα ζώα που συνάντησαν γαϊδούρια, άλογα, γάτες, σκύλους αλλά κατανόησαν και είπαν ότι το κρέας τους δεν το χρησιμοποιούμε ως υλικό για φαγητό. Μερικά νήπια πρόσθεσαν και άλλα ζώα που έχουν στα δικά τους τα σπίτια και είναι χρήσιμα γιατί τα σφάζουν και τα τρώνε στην οικογένεια π.χ. κουνέλι, λαγός, γίδια, μοσχάρια, αγελάδες κ.α. Είπαν ότι από το κρέας του γουρουνιού φτιάχνουμε μπριζόλες, σουβλάκια, λουκάνικα κ.α. Στο τέλος οι νοικοκυραίοι μας κέρασαν λουκούμια και ζελεδάκια- καραμέλες. Τα πιο εξοικειωμένα και τα πιο θαρραλέα παιδιά είχαν επίσης την εμπειρία να δοκιμάσουν να ταΐσουν με καραμέλες τα άλογα για να τα καλοπιάσουν και να τα χαϊδέψουν.      

 
 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα