Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

 Βιομηχανοποιημένα προϊόντα


 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 5/04/2002

         
ΘΕΜΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ- ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ- ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ, ΦΥΤΙΚΑ, ΖΩΙΚΑ.

       

  
ΣΤΟΧΟΣ:

 1. ως προς τις γνώσεις: Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα νήπια από που και πώς παίρνουμε τα τρόφιμά μας (από τη βιομηχανία). Την παραγωγή και τη χρησιμότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά και τον διαχωρισμό τους ανάλογα με την προέλευσή τους.

 2. ως προς τις δεξιότητες: Κατάταξη τροφίμων σε βιομηχανοποιημένα- επεξεργασμένα.

        

 
ΥΛΙΚΑ: Εικόνες από περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια, συσκευασίες τροφίμων που καταναλώνουν τα παιδιά στο σχολείο και που έχουν στο μαγαζάκι της τάξης.

     
ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Συζήτηση: Στη γωνιά της συζήτησης υπάρχουν πολλά βιομηχανοποιημένα - επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς και εικόνες τους από τα περιοδικά. Σοκολάτες, γαριδάκια, πατατάκια, καραμέλες, αναψυκτικά, κρουασάν, χυμοί. Εξηγούμε πώς παράγονται αυτές οι αγαπημένες μας τροφές, σε ποιους χώρους. Αναφέρουμε το όνομα  αυτής της τρίτης κατηγορίας προϊόντων που προέκυψαν και εξηγούμε τον τρόπο προέλευσής τους.

  2. Κατασκευή κολλάζ. Τα νήπια συλλέγουν και συγκεντρώνουν τα περιτυλίγματα αυτών των τροφών που έχουν καταναλώσει, κόβουν και τις εικόνες των επεξεργασμένων τροφίμων από τα περιοδικά-καραμέλες, γαριδάκια, σοκολάτες, κρουασάν κ.α.- . Τις κολλούν πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι και κατασκευάζουν ένα τρίτο πόστερ με τα βιομηχανοποιημένα ή επεξεργασμένα τρόφιμα. Το τοποθετούμε σε ένα εμφανές μέρος της τάξης, δίπλα στο πόστερ με τα φυτικά και ζωικά προϊόντα.

  1. Κατασκευή κουλουριών. Τα νήπια αποφάσισαν να φτιάξουμε κουλουράκια με τα φυτικά και ζωικά τρόφιμα που είχαμε αγοράσει την προηγούμενη ημέρα από τον κ. Πάρχα. Συγκεντρώνουμε όλα τα υλικά στο τραπέζι (αλεύρι, λάδι, σόδα, πορτοκάλια, κανελλογαρίφαλλο, ζάχαρη, λεμόνι) και όλα τα σκεύη που χρειαζόμασταν για την κατασκευή τους. Με προσοχή διαβάζουμε την συνταγή με τα υλικά και τις ποσότητές τους, αναλαμβάνουμε αρμοδιότητες για την εκτέλεση της συνταγής. Ρίχνουμε και προσθέτουμε ένα- ένα τα υλικά, πλάθουμε τη ζύμη, την μοιράζουμε και φτιάχνουμε κουλούρια σε διάφορα σχήματα και μεγέθη. Τα ψήνουμε, και αφού γίνουν τα δοκιμάζουμε.

  1. Kατασκευάζουμε σε μεγάλο χαρτόνι την συνταγή των κουλουριών. Κόβουμε εικόνες περιοδικών σχετικές με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για να φτιάξουμε τα κουλούρια. Ζωγραφίζουμε και γράφουμε με μαρκαδόρο ένα- ένα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για την εκτέλεση της συνταγής, με τις ποσότητες των υλικών. Αυτή η δραστηριότητα προηγήθηκε όπως είναι φυσικό της 3 δραστηριότητας.

  2. Φτιάχνουμε προφορικά μια ιστορία με ήρωες φυτικά, ζωικά, επεξεργασμένα τρόφιμα που τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιο από όλα είναι το πιο νόστιμο, το πιο θρεπτικό και το πιο σπουδαίο πάνω στα ράφια του παντοπώλη.

  3. Αποφασίζουν τα νήπια και σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν επίσκεψη στον φούρνο της γειτονιάς προκειμένου να δούμε πώς φτιάχνεται το ψωμί.

  4. Κουκλοθέατρο. Τα νήπια κατασκεύασαν με χαρτόνι και μαρκαδόρους λιχουδιές. Τις στερέωσαν και τις κόλλησαν πάνω σε καλαμάκια και έπαιξαν κουκλοθέατρο.

  5. Συμπλήρωση φύλλου εργασίας για εμπέδωση των φυτικών, ζωικών, επεξεργασμένων προϊόντων. Σε ένα φύλλο χαρτί είναι σχεδιασμένες διάφορες τροφές. Τα νήπια καλούνται να κυκλώσουν τις τροφές που προέρχονται από την ίδια πηγή. Από τα ζώα, τα φυτά, την βιομηχανία.

   

   
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η προγραμματισμένη στον φούρνο επίσκεψη δεν υλοποιήθηκε την συγκεκριμένη μέρα λόγω κακοκαιρίας, δυνατής βροχής. Ωστόσο μαζί με τα νήπια φτιάξαμε με εικόνες και γράμματα – λέξεις μια συνταγή για κουλούρια πορτοκαλιού και την εκτελέσαμε μέσα στην τάξη. Τα νήπια έριξαν ένα ένα τα υλικά, ζύμωσαν, έπλασαν και έφτιαξαν κουλουράκια σε ποικίλα σχήματα, σχέδια, μεγέθη, ανάλογα με τις δικές τους προτιμήσεις. Άλειψαν με λάδι ταψιά και τα έδωσαν στον παιδικό σταθμό να μας τα ψήσουν. Με ανυπομονησία περίμεναν να ψηθούν και μόλις ψήθηκαν τα δοκίμασαν με βουλιμία. Μας άρεσαν πάρα πολύ. Προσφέραμε λίγα και στα παιδιά του παιδικού σταθμού. Μερικά νήπια ζήτησαν να γράψουμε την συνταγή σε ένα χαρτί να τη βγάλουμε φωτοτυπία και να τη μοιράσουμε σε όλους. Έφτιαξαν λιχουδιές με χαρτόνι και μαρκαδόρους, τις έκοψαν και τις στερέωσαν σε καλαμάκια και έφτιαξαν κούκλες για κουκλοθέατρο.

  

  

 Έπαιξαν κουκλοθέατρο. Κατασκεύασαν το κολλάζ με τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα. Συμπλήρωσαν με επιτυχία το φύλλο εργασίας τα νήπια, οπότε επιτεύχθηκαν οι αρχικοί μας στόχοι. Τα προνήπια δυσκολεύτηκαν στην συμπλήρωσή του και αρκέστηκαν στην ζωγραφική των εικονιζόμενων τροφίμων. Στη συνέχεια, μας επισκέφθηκε η μαμά της Βασιλικής και μας έφερε βολβό κρίνου, σπόρους κολοκυθιών, σπόρους από αγγούρια, τελάρα με χώμα, μια γλάστρα, και μας έδειξε πώς φυτεύονται. Μας εξήγησε κάθε πότε και πώς πρέπει να τα ποτίζουμε για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν. Κάθε 2η μέρα. Αυτή τη μέρα είχαμε και  άλλη ευχάριστη επίσκεψη στο σχολείο. Μας επισκέφθηκε ο υπεύθυνος Αγωγής Υγείας κ. Αλουπογιάννης και η υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ. Διάκου για να ενημερωθούν για την πορεία του προγράμματός μας. Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα που άρεσε πολύ στα παιδιά και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους με τις εναλλαγές των δραστηριοτήτων.  
  

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα