Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Παρατηρήσεις


 

 Η επίσκεψη στο φούρνο πραγματοποιήθηκε τελικά την 16/05/2002. Τα νήπια παρατήρησαν το φούρνο, τα υλικά, τα είδη των ψωμιών, των γλυκών αλλά και τον τρόπο κατασκευής των ψωμιών. Επίσης συμμετείχαν στις διαδικασίες που απαιτούνταν για να φτιαχτεί το ψωμί. Φούρνισαν μόνοι τους, έπλασαν ζύμη, την τοποθέτησαν στο μηχάνημα που δίνει το μακρόστενο σχήμα της φραντζόλας, τοποθέτησαν  φραντζόλες στην πινακωτή και μετά στο φούρνο σε υψηλή θερμοκρασία για να ψηθούν. Τους άρεσε και αυτή η επίσκεψη πολύ αφού κι εδώ συμμετείχαν ενεργά στις διαδικασίες προετοιμασίας του ψωμιού. Επίλυσαν απορίες τους, έθεσαν τα εξής ερωτήματα στο φούρναρη:

 -Πώς φτιάχνουν το ψωμί;Πώς το ψήνουν;Πού το βάζουν;

 -Τί ψωμιά πουλάει ο φούρνος; Τί άλλο πουλάει;

 -Πώς φτιάχνουν τα κριτσίνια, τις χιλοπίτες, τον τραχανά, τη λαγάνα, τα παξιμάδια, τις τυρόπιτες, τις πίτσες και τις πίτες;

 -Πόσο κοστίζει το καθένα;

 Στο τέλος της επίσκεψής μας, μας κέρασαν αναψυκτικά. Τους άρεσε όπως ήταν αναμενόμενο και αυτή η έξοδος μας πολύ. Για αυτό άλλωστε ρωτούσαν συχνά και περίμεναν με ανυπομονησία την υλοποίηση αυτής της επίσκεψής τους. Αλλά και μετά δήλωναν με καμάρι ότι όταν μεγαλώσουν θέλουν να γίνουν και εκείνα φουρνάρηδες. Την 27/03/2002 τα νήπια είχαν επίσης την εμπειρία της κατασκευής ψωμιού, της κυρίας Σαρακοστής, στο σχολείο. Ρίξανε σε μια λεκάνη διαδοχικά όλα τα υλικά-αλεύρι, αλάτι, νερό, λάδι- ζυμώσανε ένας-ένας με τη σειρά, κόψανε και μοιράσανε κομμάτια ζύμης και φτιάξανε κεφάλι, σώμα, 7 πόδια, και 2 χέρια. Την ψήσανε στον παιδικό σταθμό και έπειτα την ζωγράφισαν με δακτυλομπογιές. Είχαν και προσωπικά βιώματα κατασκευής ψωμιού από το σπίτι τους αφού οι μαμάδες και οι γιαγιάδες ζύμωναν ψωμί τακτικά στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, με  την κατασκευή της κ. Σαρακοστής, τα παιδιά διευκολύνονταν να μετρούν τον χρόνο για τον ερχομό του ΠΑΣΧΑ κόβοντας κάθε εβδομάδα από ένα πόδι. 

   

Περισσότερες φωτογραφίες >>

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα