Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Υγιεινή δοντιών


 

 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:  17/04/2002

 

ΘΕΜΑ: ΔΟΝΤΙΑ. ΧΡΗΣΙΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΜΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΒΟΥΜΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΦΗ ΜΑΣ.

  


ΣΤΟΧΟΣ:

 1. ως προς τις γνώσεις: Να κατανοήσουν τα νήπια τη χρησιμότητα των δοντιών για το μάσημα της τροφής. Να κατανοήσουν ότι υπάρχουν 5 είδη δοντιών καθένα από τα οποία εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό αλλά διαφορετικό σκοπό. Να κατανοήσουν ότι είναι απαραίτητο να τα φροντίζουμε καθημερινά.

 2.ως προς τις δεξιότητες: Να αποκτήσουν τα νήπια στην καθημερινή τους ζωή τη συνήθεια να βουρτσίζουν καθημερινά και σωστά τα δόντια τους.


ΥΛΙΚΑ: Κασετόφωνο, φωτογραφική μηχανή, βιβλία, πλαστική μασέλα, πλαστικά χαλασμένα δόντια, αυτοκόλλητα, οδοντόβουρτσα, εικόνες, διαφημιστικά φυλλάδια.

 

 

 

 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Συζήτηση. Γίνεται περιγραφή των 5 διαφορετικών ειδών των δοντιών μας αλλά και των σκοπών που αυτοί εξυπηρετούν. Εξηγούμε ότι τα δόντια είναι ζωντανά και αποτελούνται από σμάλτο και αδαμαντίνη και οδοντίνη. Εξηγούμε ότι η κατανάλωση των τροφών μας έχει άμεση σχέση με τα χαλασμένα ή με τα γερά δόντια μας. Εξηγούμε πότε πρέπει, πόσο συχνά πρέπει να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο. Αναφερόμαστε στον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και στον εχθρό τους (ζάχαρη, καραμέλες κ.α.).

  2. Δραματοποίηση. Δραματοποιούν και αναπαριστάνουν τα νήπια, τα παιδιά που τρώνε πολλά γλυκά και έχουν χαλασμένα δόντια. Τελικά πηγαίνουν στον οδοντίατρο και κάνουν σφράγισμα ή εξαγωγή.

  3. Προφορικά τα νήπια δημιουργούν μια ιστορία για ένα παιδάκι που φοβόταν να πάει στον οδοντίατρο αλλά τελικά τον επισκέφθηκε για να θεραπευτεί.

  4. Αποφασίζεται και πραγματοποιείται  στο σχολείο επίσκεψη της παιδοοδοντιάτρου κ. Ρ. Δημητρακοπούλου. Τα νήπια εκφράζουν τις απορίες τους, τους φόβους τους για τον οδοντίατρο και τα εργαλεία του. Θέτουν ερωτήματα και αυτά απαντώνται από το εποπτικό υλικό της παιδοοδοντιάτρου και από τις χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές που δίνει στα παιδιά.

  5. Διαβάζουμε με τα νήπια την ιστορία του δοντιού Πίκι-Πίκι, έπειτα την διηγούνται τα ίδια, βάζοντας σε σειρά εξέλιξης τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην ιστορία. Τέλος αποφασίζουν να ζωγραφίσουν σε μικρές ομάδες -ανά δύο- τις σκηνές της ιστορίας. Το έκαναν με μεγάλη χαρά και επιτυχία.

 

   ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η σημερινή ημέρα άρεσε πολύ στα παιδιά. Τους άρεσαν όλες οι δραστηριότητες για αυτό και συμμετείχαν με ενδιαφέρον σε αυτές. Με μεγάλη προσοχή παρατήρησαν εικόνες και το εποπτικό υλικό που μας έδειξε η παιδοοδοντίατρος. Άκουσαν τις συμβουλές της για την υγιεινή των δοντιών τους, έθεσαν τα εξής ερωτήματα:

 - Γιατί και πώς χαλάνε τα δόντια; (από τσίχλες, καραμέλες, γλειφιτζούρια κ.α)

 -Γιατί πρέπει να πλένουμε τα δόντια;

 -Πώς πρέπει να πλένουμε τα δόντια; Τι κινήσεις πρέπει να κάνουμε για να τα πλύνουμε;

 -Γιατί φυτρώνουν τα δόντια; Γιατί βγαίνουν μόνο 1 φορά;

 -Κάθε πότε πρέπει να πηγαίνουμε στον οδοντίατρο;

 Άκουσαν την ιστορία του δοντιού, και μετά τη ζωγράφισαν. Πληροφορήθηκαν για τις υγιεινές και μη υγιεινές για τα δόντια τους τροφές. Το σπουδαιότερο από όλα ήταν ότι έμαθαν τις κινήσεις που πρέπει να κάνουν για το σωστό πλύσιμο  των δοντιών τους, αλλά και την αναγκαιότητα του καθημερινού βουρτσίσματος των δοντιών πρωί, μεσημέρι και βράδυ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι την επόμενη μέρα τα παιδιά έφεραν από μόνα τους την οδοντόβουρτσά τους για να πλύνουν τα δόντια τους στο σχολείο.    
 
 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα