Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Διατροφή και Υγεία

 

 Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχ. έτος 2001-02

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Τι είναι διατροφή
   Αναζήτηση τροφών
 στη φύση
   Φυτική προέλευση τροφών
   Ζωική προέλευση τροφών
   Βιομηχανοποιημένα
 προϊόντα
   Τροφές που προτιμούν
 τα παιδιά
   Ο ρόλος των βιταμινών
   Τι πρέπει να τρώμε
   Λειτουργία της πέψης
   Υγιεινή δοντιών
 
   Παρατηρήσεις
   Προτεινόμενες
 Δραστηριότητες
   Αξιολόγηση
   Βιβλιογραφία

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Σοφιανοπούλου Χρυσάνθη

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Ζωική προέλευση τροφών


 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 4/04/2002

 

   ΘΕΜΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ- ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ-ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΕ ΖΩΙΚΑ, ΦΥΤΙΚΑ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ.

 

 

   ΣΤΟΧΟΣ:

 1. ως προς τις γνώσεις: Να γνωρίσουν  και να κατανοήσουν τα νήπια από πού και πώς παίρνουμε τα τρόφιμά μας ( από τα ζώα ). Την παραγωγή και τη χρησιμότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά και τον διαχωρισμό τους ανάλογα με την προέλευσή τους.

 2. ως προς τις δεξιότητες: Κατάταξη των τροφίμων σε ζωϊκά

 

   ΥΛΙΚΑ: περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια τροφίμων, και τρόφιμα, καθώς και άδειες συσκευασίες τους.

 

 

   ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

  1. Συζήτηση: Στη γωνιά της συζήτησης υπάρχουν ζωικά τρόφιμα: γιαούρτι, γάλα, αυγά, τυρί, εικόνες με κρέατα, πουλερικά και ψάρια. Τα νήπια παρατηρούν τα τρόφιμα και περιγράφουν που τα έχουν δει, στο σπίτι ή στην αγορά. Γίνονται ερωτήσεις αλλά και υποθέσεις σχετικά με την προέλευση των τροφίμων. Τα παιδιά βρίσκουν τα ζώα που τα παράγουν, προσθέτουν και άλλα ζωικά τρόφιμα που προέρχονται από άλλα ζώα και που απουσιάζουν από την τάξη. π.χ. λουκάνικα, μορταδέλα, ζαμπόν, που προέρχονται  από τα γουρούνια, το αρνί και το κατσίκι που μας δίνουν το κρέας τους κ.α.

  2. Κατασκευή κολλάζ. Τα νήπια συλλέγουν και συγκεντρώνουν εικόνες τροφίμων από περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια των σούπερ μάρκετ. Διαχωρίζουν και ταξινομούν τις ζωικές τροφές και δημιουργούν ένα πόστερ με ζωικά τρόφιμα.

  3.  Δραματοποιούν τον τρόπο που παίρνουν οι γονείς τους τα ζωικά τρόφιμα από τα ζώα που οι ίδιοι εκτρέφουν π.χ. το άρμεγμα της αγελάδας, το μάζεμα των αυγών από τις κότες στο κοτέτσι κ.α.

  4.  Προγραμματίζεται και πραγματοποιείται επίσκεψη στο παντοπωλείο του κ. Πάρχα όπου τα νήπια εντοπίζουν φυτικά και ζωικά τρόφιμα. Τα παρατηρούν με προσοχή, τα καταγράφουν στα χαρτιά μας, παρατηρούν τον τρόπο τοποθέτησής τους στα ράφια, στα ψυγεία και τις συσκευασίες τους αλλά και τον τρόπο συντήρησής τους. Καταγράφουν και άλλα τρόφιμα που δεν ανήκουν σε καμιά από τις δύο προηγούμενες κατηγορίες (φυτικά, ζωικά). Γεννιέται η απορία σε ποια κατηγορία ανήκουν αυτού του είδους τα τρόφιμα π.χ. τα γαριδάκια, οι καραμέλες, οι τσίχλες, τα αναψυκτικά, οι σοκολάτες κ.α. Συμφωνούμε όλοι και αγοράζουμε κάποια φυτικά ή ζωικά τρόφιμα ώστε να φτιάξουμε την επόμενη μέρα κουλουράκια ή κέικ μέσα στην τάξη.  
      
      
    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ο αρχικός μας στόχος, να κατανοήσουν τα νήπια από που παίρνουμε τα τρόφιμά μας (φυτικά και ζωικά) επιτεύχθηκε αφού τα νήπια περιέγραψαν πώς και πού παίρνουμε τα τρόφιμά μας : από τα ζώα ή από τη φύση. Είπαν ποια ζώα παράγουν τρόφιμα και πρόσθεσαν και άλλα τρόφιμα που μας δίνουν άλλα ζώα και λείπουν οι εικόνες τους από την τάξη. Π.χ. μορταδέλα, ζαμπόν από τα γουρούνια, μέλι από τη μέλισσα, αρνί, κατσίκι κ.α. Συγκεντρώσαμε εικόνες από περιοδικά, διαφημίσεις και τις ταξινομήσαμε σε ένα δεύτερο ταμπλό, αυτό των ζωικών τροφίμων. Το πρώτο πόστερ ή ταμπλό ήταν αυτό που κατασκευάστηκε την προηγούμενη μέρα και αφορούσε στα φυτικά προϊόντα. Δραματοποιήσαμε τον τρόπο που παίρνουμε από τα ζώα τα ζωικά τρόφιμα (άρμεγμα αγελάδας, μάζεμα αυγών από κότες). Τέλος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο παντοπωλείο του κ. Πάρχα όπου και εκεί παρατήρησαν και είδαν πώς είναι τοποθετημένα και συσκευασμένα τα φυτικά, ζωικά, βιομηχανοποιημένα τρόφιμα ώστε να μην χαλάσουν, σε ράφια και σε ψυγεία. Αγοράσαμε φυτικά και ζωικά τρόφιμα για να φτιάξουμε την επόμενη μέρα στο σχολείο κουλουράκια. Στο τέλος της επίσκεψης μας ο κ. Πάρχας μας πρόσφερε από ένα kinder delice σοκοφρέτα.  

   

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα