Κατά την
εργασία μας δραστηριοποιήσαμε τους
εκπαιδευτικούς των τάξεων και τους
μαθητές. Δώσαμε απλό υλικό για να
συζητηθεί στα τμήματα του σχολείου μας.
Ζητήσαμε από τους μαθ
ητές να εκφραστούν
στο μάθημα της αισθητικής αγωγής με
ζωγραφική και τραγούδια. Εκθέσαμε στο
μεγάλο διάδρομο του σχολείου προϊόντα υγιεινής
διατροφής και έργα ζωγραφικής
των παιδιών. Ζητήσαμε από τα παιδιά να
συζητήσουν με τους γονείς τους και να
συγκεντρώσουν παροιμίες για τη
διατροφή. Όλοι οι μαθητές
παρακολούθησαν την κεντρική εκδήλωση
του σχολείου μας, άκουσαν και ρώτησαν
τον ειδικό γιατρό για τις απορίες τους
σχετικά με την ισορροπημένη διατροφή.
Το μεγάλο
πανό που τοποθετήσαμε στο κεντρικό
μπαλκόνι του σχολείου έδωσε αφορμή για
σχόλια και προβληματισμό στους γονείς
και περαστικούς της γειτονιάς. Μέσα από
τα ΜΜΕ, με συνεχείς ανακοινώσεις
προβάλλαμε την εκστρατεία μας και
καλούσαμε μικρούς και μεγάλους να
παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις μας. Τα
ΜΜΕ έδειξαν μεγάλη ευαισθησία και
κάλυψαν με συνεχείς αναφορές την
εργασία μας. Τυπώσαμε το κεντρικό
σύνθημα της εκστρατείας μας και την
αφίσα και την αναρτήσαμε στους πίνακες
ανακοινώσεων άλλων σχολείων και χώρων
στους οποίους εργάζονται οι γονείς μας.
Δώσαμε υλικό της εργασίας μας στο
παιδικό περιοδικό της Αρκαδίας "Παιδικοί
Παλμοί". Δημοσιεύσαμε την εργασία μας
στο δικτυακό τόπο του σχολείου μας: 5dim-tripol.ark.sch.gr
και την προβάλλαμε με ειδικό banner στο
δικτυακό τόπο της Αρκαδίας: www.inarcadia.gr
και στο δικτυακό τόπο της Δ/νσης Π.Ε.
Αρκαδίας: dipe.ark.sch.gr.
Ζητήσαμε απ' τα παιδιά να ζωγραφίσουν
ευχετήριες κάρτες για τις γιορτές του
Πάσχα με το κεντρικό σύνθημά μας και
να τις στείλουν σε συγγενείς και φίλους
τους. Προτείναμε στους γονείς των
παιδιών μαζί με τα μηνύματα του Πάσχα,
από τα κινητά τους, να συμπεριλάβουν και
το "μήνυμα ζωής".
3)
Αξιολόγηση - Αποτελεσματικότητα της
εργασίας
Στο ξεκίνημα
της εργασίας μας αντιμετωπίσαμε την
εσωτερική σύγκρουση της τάξης. Οι
μαθητές με πείσμα υποστήριξαν το
επώνυμο, γρήγορο φαγητό, τα αναψυκτικά,
τα πατατάκια και γαριδάκια με τον
ισχυρισμό ότι: "είναι νόστιμα και μας
αρέσουν". Μετά με αρκετό αγώνα
ξεπεράσαμε τις επιφυλάξεις μας.
Αποκτήσαμε ενθουσιασμό και οργανώσαμε την
εκστρατεία μας με συνεργατικό,
δημιουργικό και κριτικό πνεύμα.
Προσπαθήσαμε να βρούμε ελκυστικές και
απλές δραστηριότητες και να εμπλέξουμε
όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς
του σχολείου μας. Μας προέκυψε έτσι ένα
παράξενο μοντέλο μάθησης. Η τάξη μας
έγινε το στρατηγείο. Μαθητές και
δάσκαλοι έφερναν ιδέες, έκριναν και
συμπλήρωναν τις σκέψεις μας. Σχεδιάσαμε
και χρησιμοποιήσαμε απλά - κατανοητά
συνθήματα ανάλογα με την ηλικία των
παιδιών κάθε τάξης. Εκπλαγήκαμε από την
καθολική ανταπόκριση των γύρων μας.
Καταγράψαμε τη γνώμη ανθρώπων που
παρακολούθησαν την εργασία μας, για να
ελέγξουμε την αποτελεσματικότητά της.
Διασκεδάσαμε με την πρωτότυπη
διαδικασία μάθησης και ικανοποιηθήκαμε
από τα αποτελέσματα που είχε για μας,
αλλά και για τους γύρω μας. Αποχτήσαμε
νέες εμπειρίες.
Δημιουργήσαμε, χαρήκαμε,
προβληματίσαμε και προβληματιστήκαμε.
Αισθανθήκαμε ότι βάλαμε ένα λιθαράκι
για να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο.