Επιλεγμένες
Σχολικές
Εργασίες
Υγιεινός
τρόπος ζωής
μέσω
ισορροπημένης
διατροφής
Εργασία των μαθητών
της ΣΤ1 τάξης του
5ου Δ.Σ. Τρίπολης
Απρίλιος 2003
Υπεύθυνος Εργασίας:
Χριστοδουλόπουλος Νικόλαος
Δάσκαλος
|
Εισαγωγή
1) Πρόλογος
Κοινή
άποψη παιδοψυχολόγων και διατροφολόγων είναι ότι οι
σωστές διατροφικές
συνήθειες θα πρέπει να ξεκινούν από
τη βρεφική ακόμη ηλικία. Αν οι γονείς
και το εκπαιδευτικό σύστημα οπλίσει
τα παιδιά με κριτήρια στην επιλογή
της διατροφής τους, τότε μπορούν να
γίνουν οι καλύτεροι αγγελιοφόροι
μηνυμάτων υγείας και διατροφής, για
όλους τους ανθρώπους. Μόνο η γνώση
των αρχών της Ισορροπημένης
Διατροφής βοηθάει αποτελεσματικά να
διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε την
υγεία μας, καθώς και να προλάβουμε
την εμφάνιση ασθενειών. Καλύτερα να
προλαμβάνουμε παρά να θεραπεύουμε.
|
Με
την
εργασία μας επιδιώκουμε να αποκτήσουμε
γνώσε ις για το ρόλο που παίζει η
διατροφή στην στην υγεία μας. Να
ξεπεράσουμε τις δικές μας επιφυλάξεις.
Να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.
Να πιστέψουμε ότι: "Ασπίδα ζωής είναι
η ισορροπημένη διατροφή". Να
σχεδιάσουμε ελκυστικές δράσεις. Να
ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε
τους γύρω μας ότι:
"Η επιλογή τροφής,
είναι επιλογή ζωής".
|
![Το τρένο της διατροφής](img/isdia75.jpg)
Άνθρωποι ψάχνουν σε κάδους απορριμμάτων,
περιμένουν να μαζέψουν τα απομεινάρια
της λαϊκής αγοράς. Τα παιδιά του
πολέμου και του τρίτου κόσμου
σκελετωμένα. Ο μικρός μαθητής πετάει
ολόκληρο το τοστ της μητέρας του, στο
καλάθι των αχρήστων και τρέχει στο
κυλικείο να ψωνίσει. Οι δυο γονείς στη
δουλειά, η γιαγιά στο χωριό. Ο ρυθμός της
ζωής στην πόλη ξέφρενος. Σε κάθε
οικοδομικό τετράγωνο και ένας νόστιμος
πειρασμός. Τα περιοδικά και οι
εφημερίδες, με
ολοσέλιδες διαφημίσεις, μας προτείνουν
εύκολες και γρήγορες λύσεις. Οι
διαφημιστές στην τηλεόραση μας
βομβαρδίζο υν με πλαστικές, γευστικές
απολαύσεις.
Πώς
αντιδρούμε εμείς οι καταναλωτές σ' αυτήν
την ολομέτωπη επίθεση;
Μόνο με
γνώση, ενημέρωση και αποφασιστικές
δράσεις μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το
πρόβλημα.
Ο καθένας
μας αναλαμβάνει τις ευθύνες που του
αναλογούν.
Το
εκπαιδευτικό σύστημα ξεπερνώντας τον εαυτό
του έχει χρέος να οπλίσει τους
μαθητές με γνώσεις και συνήθειες για να
βοηθήσει "το ζειν" και να
πετύχει "το ευ ζειν".
Μικρή
συμμετοχή σ' αυτή την προσπάθεια
αισιοδοξούμε να συνεισφέρουμε και εμείς
οι μαθητές της ΣΤ' 1 Τάξης του 5ου
Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης.
|