Το πρόγραμμά μας

ΑΡΚΑΔΩΝ ΚΟΙΝΟΝ 

Υποψήφιος Νομάρχης Παναγιώτης Βέμμος


 

Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί πρόταση προς την αρκαδική κοινωνία, μια πρόταση δράσης.

 

Η υπερψήφιση του νομαρχιακού ψηφοδελτίου "Αρκάδων Κοινόν" και η παρουσία του στο νομαρχιακό συμβούλιο θα αποτελέσει εγγύηση για μια άλλη ανάπτυξη της Αρκαδίας.

 

 

 

Προηγούμενη σελίδα

Η αιρετή Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση κλείνει τη δεύτερη τετραετία. Ένας θεσμός που αποτέλεσε επιδίωξη του κινήματος της αυτοδιοίκησης ολόκληρες δεκαετίες, εφαρμόσθηκε με σημαντική καθυστέρηση, καθιερώθηκε με τρόπο πρόχειρο και "προικίστηκε" με τη γραφειοκρατία που χαρακτηρίζει τον δημόσιο τομέα στον τόπο μας. Ένας θεσμός που υπονομεύεται στην πράξη από την ίδια την κυβέρνηση που υποχρεώθηκε να τον καθιερώσει και που τελικά τον οδηγεί σε αργό θάνατο, δημιουργώντας κλίμα οικονομικής ασφυξίας και πολιτικής περιθωριοποίησης.

Ταυτόχρονα η ηγεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αρκαδίας πελαγοδρομεί σε λογικές διαχείρισης της μιζέριας. Η ανεπάρκεια, η αδιαφάνεια, η έλλειψη προγραμματισμού σε όλα τα επίπεδα εκφυλίζει την ουσία και την όποια δυναμική του θεσμού, παράγει έλλειμμα δημοκρατίας και αναπτυξιακής προοπτικής. Η αδράνεια της νομαρχιακής αντιπολίτευσης είναι παροιμιώδης.

Η Νομαρχία, δέσμια των κομματικών επιλογών αρκείται σε ενέργειες ψηφοθηρικού χαρακτήρα και σε εξυπηρετήσεις πελατειακών σχέσεων. Χωρίς όραμα και χωρίς προοπτική, γίνεται διεκπεραιωτής μιας μίζερης και αδιέξοδης πολιτικής. Το μόνο που πετυχαίνει είναι η παραπέρα απαξίωση του θεσμού.

Και όμως επενδύθηκαν ελπίδες από όλους σχεδόν τους πολίτες στο θεσμό της αιρετής Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για την πρόοδο στην Αρκαδία. Η αποκέντρωση του κράτους και των αρμοδιοτήτων της κεντρικής εξουσίας που ευαγγελιζόταν ο νόμος, έστω δειλά, η προοπτική για άλλο πρότυπο δημοκρατικής διακυβέρνησης και διοίκησης με αποφασιστικό τον ρόλο της αυτοδιοίκησης έδινε ελπίδες. Ελπίζαμε, ότι η Νομαρχία μπορούσε να γίνει επιτελικό μέσο, εργαλείο στρατηγικής, σχεδιασμού, ιεράρχησης και επίλυσης των προβλημάτων. Ελπίζαμε ότι η Αρκαδία θα βγει από το τέλμα της υπανάπτυξης, ότι θα μπει στον δρόμο της προόδου και της ευημερίας.

Παρ' όλα αυτά εμείς πιστεύουμε ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει μέλλον. Μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στη μεταρρύθμιση του συγκεντρωτικού κράτους προς όφελος των περιφερειών και μιας άλλης ανάπτυξης τους.

Στα πλαίσια αυτά θεωρούμε ότι χρειάζεται:

1) Να θεσμοθετηθεί η αρχή με την οποία "οι αποφάσεις λαμβάνονται στο πλησιέστερο προς τον πολίτη επίπεδο και από τους πολίτες που τους αφορούν". Κατά συνέπεια η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα είναι το μοναδικό όργανο δημοκρατικού προγραμματισμού και διοίκησης στον Νομό, με πλήρη ευθύνη και αρμοδιότητες για όλες τις υποθέσεις και τα έργα που την αφορούν.

2) Όρος επιβίωσης του θεσμού είναι η εξασφάλιση επαρκών πόρων προκειμένου να είναι σε θέση να σχεδιάσει και να εκτελέσει ουσιαστικό έργο. Η δημοκρατική μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του πολίτη και ο καθορισμός του μεριδίου που ανήκει στον Νομό πρέπει να είναι άμεσος στόχος.

3) Καθιέρωση της απλής αναλογικής ως πάγιου εκλογικού συστήματος στις νομαρχιακές εκλογές. Μια τέτοια ρύθμιση επιβάλλεται για τη δημοκρατική λειτουργία του θεσμού. Στα όργανα αυτοδιοίκησης πρέπει να εκπροσωπούνται ΟΛΕΣ οι δυνάμεις που θέλουν να προσφέρουν στον τόπο χωρίς διοικητικούς αποκλεισμούς. Οι συνειδήσεις δεν απελευθερώνονται στις "κομματικές στρούγκες" που λειτουργούν ως όργανα κάποιων παραγόντων.

4) Απαιτείται η ολοκλήρωση της περιφερειακής δομής της χώρας με την καθιέρωση της αιρετής περιφερειακής Αυτοδιοίκησης μέσα από ένα ουσιαστικό δημοκρατικό διάλογο για την αναγκαιότητα και τη σχέση ανάμεσα σε Δήμο - Νομαρχία - -περιφέρεια - υβέρνηση.

5) Συγκρότηση και λειτουργία των επιτροπών και οργανισμών που προβλέπονται για την εξασφάλιση της διαφάνειας και χρηστής διαχείρισης των ζητημάτων της Νομαρχίας, όπως π.χ. επιτροπών κοινωνικού ελέγχου, οργανισμών εφαρμογής πολεοδομικού σχεδιασμού κτλ.

Με τις αλλαγές αυτές θεωρούμε ότι η Νομαρχία:

 

Θα βρίσκεται δίπλα στον πολίτη και θα προωθεί λύσεις των προβλημάτων του.

Θα λειτουργεί αυτόνομα προς όφελος του πολίτη και της δημοκρατίας.

Θα γίνει μηχανισμός ανάπτυξης και προόδου του τόπου.

 

Η Αρκαδία σήμερα

Η εξέλιξη των πραγμάτων επέβαλε και στην Αρκαδία να γίνουν βήματα προς τα μπρος, έστω δειλά, άτολμα και καθυστερημένα. Η δημιουργία του ενεργειακού κέντρου Μεγαλόπολης, τμημάτων του δρόμου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, η μερική τουριστική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης και κάποιων ορεινών χωριών, η ανάπτυξη της Τρίπολης ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου είναι τα πιο χαρακτηριστικά. Η έλλειψη προγραμματισμού στην πραγματοποίηση τους δημιούργησε και δημιουργεί πολλά προβλήματα στο περιβάλλον, στον άνθρωπο και στην προοπτική ανάπτυξης. Όμως υπάρχει και η "άλλη" Αρκαδία της ερήμωσης και της εγκατάλειψης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το σύνολο σχεδόν των ορεινών και ημιορεινών περιοχών με τα χωριά των συνταξιούχων και το σταμάτημα κάθε καλλιέργειας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σε άθλια κατάσταση. Η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων από Τρίπολη προς Ολυμπία, Πάτρα και Λεωνίδιο παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες.

Σημαντικά εγγειοβελτιωτικά έργα δεν ολοκληρώνονται. Οι πρόχειρες και στρεβλές μελέτες καθορίζουν την πορεία τους (Τάκα, Κανδήλα κτλ.). Τα κίνητρα για τη βιομηχανική ζώνη παραμένουν ανεπαρκή. Θετικές αποφάσεις που πάρθηκαν κάτω από έντονες κοινωνικές πιέσεις, όπως για το Πανεπιστήμιο, την αναβάθμιση του Παναρκαδικού Νοσοκομείου σε περιφερειακό, προχωρούν με βήμα σημειωτόν.

Οι υποσχέσεις όλα αυτά τα χρόνια περισσεύουν. Οι πόροι που απαιτούνται τρώγονται από το αδηφάγο αθηναϊκό κράτος και τους υπηρέτες του.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να υποχωρεί συνεχώς ο Νομός σε επίπεδο ανάπτυξης. Σήμερα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ανυπαρξία ευκαιριών οδηγεί στην μετανάστευση και στην πληθυσμιακή συρρίκνωση. Στην τελευταία απογραφή η Αρκαδία παρουσιάζει την μεγαλύτερη μείωση σε όλη τη χώρα (15%). Το πρόβλημα είναι δραματικό, αν και τα μεγέθη αλλοιώνονται από την απογραφή Αθιγγάνων, οικονομικών μεταναστών και συντοπιτών της Αθήνας.

Αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει. 

Για μια άλλη ανάπτυξη της Αρκαδίας

Το μεγάλο κεφάλαιο της Αρκαδίας είναι το περιβάλλον, Φυσικό και Πολιτιστικό. Το Μαίναλο και ο Πάρνωνας. Ο Αλφειός, ο Λούσιος και ο Λάδωνας. Η  Τάκα και ο Μουστός. Τα φαράγγια και οι κοιλάδες. Τα δάση της Μεγαλόπολης, του Πάρνωνα του Μαινάλου, της Σκυρίτιδας. Όλα αυτά συνθέτουν ένα μοναδικού φυσικού κάλλους χώρο.

Σ΄ αυτά θα προσθέσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, (αρχαία μνημεία σε Τεγέα, Μεγαλόπολη, Μαντίνεια, Εύα, Ορχομενό, Λυκόσουρα κτλ., μεσαιωνικά μοναστήρια, εκκλησιές και κάστρα). Αλλά προ πάντων την μοναδική προσφορά της Αρκαδίας στον εθνικοαπελευθερωτικό ξεσηκωμό με τις μνήμες και τα (δυστυχώς εγκαταλειμμένα) μνημεία αυτής της περιόδου (Ταμπούρια σε Τρίκορφα και Βαλτέτσι, Μπαρουτόμυλοι Δημητσάνας κλπ). Και τέλος τα πανέμορφα ορεινά χωριά που διασώθηκαν από τη λαίλαπα του τσιμέντου με τα ενθυμήματα από την νεώτερη περίοδο της άνθησης τους και του ηρωικού αγώνα της Εθνικής Αντίστασης.

Με όλα αυτά η Αρκαδία αποτελεί συνολικά ένα Μνημείο της Φύσης, της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Η συμβολή μας στην κατανόηση αυτής της αλήθειας πιστεύουμε ότι είναι μεγάλη προσφορά στον τόπο μας.

Αυτή την Αρκαδία οφείλουμε να προστατέψουμε, να την παραδώσουμε αλώβητη στα παιδιά μας. Να την αναδείξουμε. Με ήπιες επεμβάσεις και πρόγραμμα, να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που έχει αυτό το κεφάλαιο, ώστε πετύχουμε αποφασιστικά την ανατροπή της υπανάπτυξης. Να πετύχουμε πληθυσμιακή, κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική πρόοδο.

Φυσικά, η οικονομία ενός τόπου δεν μπορεί να στηριχθεί μονόπλευρα σε ένα παράγοντα. Απαιτείται συνολική και ισόρροπη ανάπτυξη τόσο της γεωργίας όσο και της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας του εμπορίου και των υπηρεσιών.

Η Αρκαδία είναι μια παραδοσιακή αγροτική - κτηνοτροφική περιοχή, σε βαθιά κρίση σήμερα. Όμως, έχει τις προϋποθέσεις να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα των προϊόντων ψηλής ποιότητας, αρκεί να υπάρξει η βοήθεια στην οργάνωση της παραγωγής και της προώθησης των προϊόντων.

Το μέλλον του ενεργειακού κέντρου Μεγαλόπολης, της Βιομηχανικής Περιοχής Τρίπολης είναι ζητήματα κρίσιμα για το μέλλον του τόπου μας.

Η αποψίλωση περιφερειακών υπηρεσιών από την Τρίπολη, ο κίνδυνος μεταφοράς της έδρας της Περιφέρειας, η κατάργηση μιας σειράς υπηρεσιών σε όλο τον Νομό οδηγούν στην υποβάθμισή του. Η πρόταση μας είναι: αποκέντρωση και εύκολη - κοντινή πρόσβαση στις κρατικές υπηρεσίες από τον πολίτη. Έτσι θα μείνουν οι εργαζόμενοι στον τόπο μας και δεν θα τρέχουν οι πολίτες αλλού να εξυπηρετηθούν.

Οι αποφάσεις βέβαια για τα περισσότερα και πλέον σημαντικά ζητήματα του Νομού παίρνονται στην Αθήνα και στις Βρυξέλλες. Σταθερή και μόνιμη επιδίωξή μας είναι η ανατροπή αυτού του μοντέλου διοίκησης. Θέλουμε δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης με ουσιαστικές αρμοδιότητες.

Μια Νομαρχία που έχει όραμα, που δουλεύει, που αγαπά τον τόπο, μπορεί να διεκδικεί λύσεις στις επιλογές της. Μπορεί να αξιοποιήσει τις όποιες δυνατότητες δίνει η συμμετοχή της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή ένωση. Μπορεί να χρησιμοποιήσει τα όργανα και τις υπηρεσίες της. Μπορεί να βάλει εμπόδια στην ανεξέλεγκτη δράση των νόμων της αγοράς και της "παγκοσμιοποίησης". Μπορεί να δημιουργεί συμμαχίες με άλλες περιοχές και να διεκδικεί αλλαγή πολιτικής προς όφελος της περιοχής μας.

Οι Αρκάδες πάντα ήταν και είναι άνθρωποι της προσπάθειας και της προόδου. Ιδιαίτερα σε δύσκολες περιόδους, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ανοίγουμε καινούργιους δρόμους.

Οικιστική δομή

Εθνικό κτηματολόγιο. Το κεφαλαιώδες αυτό ζήτημα παραμένει ανενεργό. Να κινηθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης για όλη την Αρκαδία.

Ενημέρωση και ενθάρρυνση των Δήμων για την ανάθεση μελετών Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ) και Σχεδίων Ολοκληρωμένης Οικιστικής Ανάπτυξης (ΣΧΟΟΑΠ). Επίσης αναπτυξιακές μελέτες χωρίς ακροβασίες και πρόχειρη αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Ανάθεση ειδικών χωροταξικών μελετών για ευαίσθητες και ιδιαίτερης φυσικής και πολιτισμικής αξίας περιοχές (Μαίναλο, Πάρνωνας, Λάδωνας, Παραλιακή ζώνη).

Αναθεώρηση - ολοκλήρωση των ΓΠΣ των πόλεων που εγκρίθηκαν ώστε επιτέλους να ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις των σχεδίων πόλης και να μπει τάξη στην άναρχη δόμηση. Έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων για τη θεσμοθέτηση Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου.

Θέσπιση αρχιτεκτονικού ύφους κτηρίων σε χωριά και σε πόλεις. 

 

Υποδομές

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

 

Ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης - Καλαμάτας.

Ολοκλήρωση των αξόνων από Τρίπολη προς Λεωνίδιο - Ολυμπία και Πάτρα.

Βελτίωση και συντήρηση του επαρχιακού δικτύου.

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

 

Εκσυγχρονισμός του δικτύου Πελοποννήσου και επέκταση του εμπορικού τομέα ώστε να γίνει βιώσιμο.

Σύνδεση του δικτύου με το ενεργειακό κέντρο Μεγαλόπολης και τη βιομηχανική περιοχή Τρίπολης.

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

 

Ολοκλήρωση της διαδικασίας χαρακτηρισμού του αεροδρομίου Τρίπολης ως πολιτικού. Συμπλήρωση της εγκατάστασης ώστε να δέχεται πτήσεις από το εξωτερικό (τσάρτερς).

 

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ - ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ

 

Ενίσχυση των κινήτρων με υπαγωγή του Νομού στη Δ΄ κατηγορία του αναπτυξιακού νόμου.

Χωροθέτηση Βιοτεχνικών Πάρκων (ΒΙΠΑ) σε Αστρος, Μεγαλόπολη, Τρόπαια και ΒΙΠΕ Τρίπολης

Ολοκλήρωση της υποδομής σε ΒΙΠΕ Τρίπολης (πόσιμο νερό, βιολογικός καθαρισμός αποβλήτων κλπ)

Ίδρυση και λειτουργία Εμπορευματικού Σταθμού στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης.

 

Ενέργεια

Στήριξη και λειτουργία των μονάδων της ΔΕΗ με ντόπιο λιγνίτη, με περιβαλλοντικούς όρους. Είμαστε αντίθετοι στην εκτροπή του Αλφειού. Περιβαλλοντική αποκατάσταση των χώρων των πρώην ορυχείων. Μέτρα για την ασφάλεια και την υγιεινή των εργαζομένων.

Μελέτη και προγραμματισμός για τη συνέχιση της λειτουργίας του ενεργειακού κέντρου Μεγαλόπολης στο μεταλιγνιτικό στάδιο. Διάθεση του Ειδικού Αναπτυξιακού Πόρου στην κατεύθυνση ανάπτυξης της περιοχής μετά το τέλος του λιγνίτη.

Χωροθέτηση και μελέτες για την εγκατάσταση μονάδων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Αιολικά πάρκα κλπ), κάτω από συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

 Λατομεία

Επανακαθορισμός και ολοκλήρωση των λατομικών ζωνών.

Εφαρμογή περιβαλλοντικής αποκατάστασης παλαιών λατομείων

Γεωργία - κτηνοτροφία - αλιεία.

Οι αγρότες της Αρκαδίας έχουν να αντιμετωπίσουν ένα δυσμενές πλαίσιο όπως είναι τα γενικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής γεωργίας αλλά και πρόσθετες δυσκολίες λόγω του ορεινού εδάφους. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνεται χαμηλό γεωργικό εισόδημα. Μπορούσε όμως η κατάσταση να ήταν διαφορετική αν οι πολιτικές του Υπουργείου Γεωργίας και της Νομαρχίας ήταν σε διαφορετική κατεύθυνση και συγκεκριμένα:

 

Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων που θα αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα της Αρκαδίας στον τομέα της ολοκληρωμένης Γεωργίας, βιολογικής γεωργίας (φυτικής και ζωικής παραγωγής), για παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Δημοκρατικός προγραμματισμός και υλοποίηση έργων που πράγματι χρειάζονται.

Δημιουργία περιφερειακής τοπικής αγοράς αγροτικών προϊόντων, οργάνωση εκθέσεων σε Αρκαδία, Αθήνα, Εξωτερικό με προϊόντα της Αρκαδικής γης (προϊόντα ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης). Έτσι θα ενισχυθούν οι μηχανισμοί προώθησης των προϊόντων μας.

Εκσυγχρονισμός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων (φυτικής - ζωικής παραγωγής και μελισσοκομίας) στα πλαίσια των ιδιαιτεροτήτων του Νομού.

Δημιουργία Ινστιτούτου για την επιστημονική υποστήριξη των αγροτών σε θέματα δενδροκομίας, κτηνοτροφίας και μελισσοκομίας.

Αποκατάσταση των εδαφών του λιγνιτωρυχείου Μεγαλόπολης και ένταξη τους σε γεωργικές δράσεις ήπιας εκμετάλλευσης.

Εφαρμογή προγράμματος μείωσης της νιτρορύπανσης στην περιοχή του Λεωνιδίου.

Η κατασκευή στη Λίμνη Tάκα είναι ένα πολυδάπανο έργο με έντονες περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και αμφίβολη χρησιμότητα, αφού θα λειτουργεί μόνο ως ταμιευτήρας. Απαιτείται άμεσα μελέτη αρδευτικής αξιοποίησής του.

 Ολοκλήρωση επιτέλους του αρδευτικού έργου Κανδήλας διότι κινδυνεύει να τελειώσει όταν δεν θα υπάρχουν αγρότες στην περιοχή.

 Καθορισμός αγροτικών ζωνών και μέτρα για την βελτίωση των ορεινών βοσκοτόπων.

 Δημιουργία δημοτικών σφαγείων σε Κυνουρία - Γορτυνία

 Ειδικό πρόγραμμα δασικής ανάπτυξης που θα προβλέπει μέτρα για την αναδάσωση των καμένων και γυμνών περιοχών λειτουργία δασικών φυτωρίων, υλοτομίες και καλλιέργειες των δασών. Έτσι θα γίνουν πιο ανθεκτικά στις πυρκαγιές και πάνω απ΄ όλα θα σταματήσει η διάθεση πόρων σε άλλους σκοπούς, κατ΄ επίφαση για δασική χρήση. Αυτό το πρόγραμμα μπορεί να δώσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στα ορεινά χωριά.

 Δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου.

 Χωροθέτηση υδατοκαλλιεργειών.

 Καθορισμός περιοχών καταφυγίων θηραμάτων και ελεύθερων ζωνών για κυνήγι.

 

Διαχείριση υδάτινων πόρων

 

Η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης νερού οδηγεί στην συνειδητοποίηση ότι οι υδάτινοι πόροι - επιφανειακοί και υπόγειοι - αποτελούν πολύτιμες αξίες που η σωστή διαχείριση τους είναι πρωταρχικής σημασίας. Οι γεωτρήσεις δεν λύνουν το πρόβλημα του νερού αλλά το επιτείνουν. Δημιουργούν υφαλμυρώσεις αποστραγγίσεις των πετρωμάτων, κατέβασμα των υδροφόρων οριζόντων.

Προτείνουμε τη σύσταση Ενιαίου Φορέα διαχείρισης των υδάτινων πόρων του Νομού που θα μπορέσει να παρακάμψει τη γραφειοκρατία και θα προχωρήσουν τα έργα σε Τάκα - Κανδήλα. Επίσης ένα σχέδιο ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει τη δημιουργία φραγμάτων, ταμιευτήρων, λιμνοδεξαμενών, έργα εμπλουτισμού με παρεμβάσεις μικρών φραγμάτων στα πεδία Άστρους και Λεωνιδίου και άλλα μικρότερα σε όλο το Νομό. Αυτά τα έργα είναι ταυτόχρονα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά.

 

Τουρισμός

Χωροθέτηση τουριστικών ζωνών στην παραλιακή Κυνουρία.

Οι ήπιες παρεμβάσεις στους ορεινούς όγκους με συγκεκριμένα προγράμματα μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του αγροτουρισμού, του εκκλησιαστικού τουρισμού, του ορειβατικού - αθλητικού τουρισμού, του δασοτουρισμού και άλλων μορφών.

Η όποια ανάπτυξη πρέπει να περιορισθεί στα όρια των υπαρχόντων οικισμών ή στις πιθανές επεκτάσεις τους. Έτσι θα προστατευθεί αποτελεσματικά το περιβάλλον, θα ενισχυθεί το εισόδημα του τοπικού πληθυσμού και η ανάπτυξη των χωριών. Είμαστε αντίθετοι στα μεγάλα ανεξάρτητα συγκροτήματα και στην άναρχη δόμηση που δημιουργούν προϋποθέσεις υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

 

Παιδεία

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων της πρώτης και δεύτερης βαθμίδας εκπαίδευσης. Κάθε σχολείο που κλείνει πλέον είναι ένας αρνητικός παράγοντας για την κοινωνική ανάκαμψη της περιοχής. Στόχος μας είναι να υπάρχει ένα τουλάχιστον Δημοτικό και Νηπιαγωγείο σε κάθε Δήμο.

Να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα ώστε τα σχολεία, ιδιαίτερα τα περιφερειακά και τα τεχνικά - επαγγελματικά να στελεχώνονται έγκαιρα με το αναγκαίο προσωπικό.

Να ιδρυθεί τεχνικό - επαγγελματικό σχολείο στην ευρύτερη περιοχή της Γορτυνίας. Να γίνει από τη Νομαρχία πρόγραμμα επισκέψεων των μαθητών στα μνημεία φύσης και πολιτισμού του Νομού.

Ας καταλάβουν το Υπουργείο Παιδείας και οι τοπικοί παράγοντες ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι ένα αυθαίρετο εξοχικό στο οποίο με μικροπολιτική λογική κολλάμε σχολές και κτήρια. Απαιτείται συνολική μελέτη συγκρότησης του πανεπιστημίου με κριτήρια που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της έρευνας. Η εμπειρία των άλλων Περιφερειακών Πανεπιστημίων είναι απαραίτητη και αναγκαία. Η μελέτη χωροθέτησης του -ανεπιστημίου για την οριστική εγκατάσταση του πρέπει να εκπονηθεί αμέσως, στη συνέχεια να ακολουθήσουν σύντομα οι μελέτες και τα κτιριακά έργα. Μόνο έτσι οι κορδέλες και τα μεγάλα λόγια των εγκαινίων θα χειροκροτούνται από όλους και όχι μόνο από το προσωπικό που με αφανείς διαδικασίες επελέγη.

Υγεία

Κεντρικός στόχος η εξασφάλιση ισότιμης, δημόσιας και δωρεάν παροχής υπηρεσιών υγείας, υψηλής ποιότητας, σε όλους τους πολίτες της Αρκαδίας.

Η Τρίπολη, έδρα του ΠεΣΥ με κεντρική γεωγραφικά θέση, πρέπει να έχει γενικό νοσοκομείο πραγματικά περιφερειακό. Να μη αναγκάζονται οι ασθενείς και οι οικογένειές τους να τρέχουν και να παραμένουν λόγω ελλείψεων στην Αθήνα.

Παναρκαδικό νοσοκομείο. Αμεση στελέχωση με γιατρούς, νοσηλευτές και άλλους επιστήμονες υγείας, ώστε να καλυφθούν όλες οι κενές θέσεις προσωπικού και να αναπτυχθούν νέα τμήματα ειδικοτήτων που λείπουν.

Προμήθεια εξοπλισμού και ανάπτυξη υποδομών, ώστε να γίνονται όλες οι εργαστηριακές - παρακλινικές εξετάσεις (μικροβιολογικές, βιοχημικές, ορμονικές).

Λειτουργία μαγνητικού τομογράφου, αλλά και εξοπλισμού πυρηνικής ιατρικής.

Λειτουργία αυτοτελούς τμήματος επειγόντων περιστατικών και μονάδας ημερήσιας νοσηλείας.

Ψυχιατρικό νοσοκομείο. Να συνεχισθεί η προσπάθεια αποασυλοποίησης και κοινωνικής επανένταξης των νοσηλευόμενων, με την δημιουργία και άλλων δημόσιων εξωνοσοκομειακών δομών και ψυχιατρικού τμήματος στο Παναρκαδικό νοσοκομείο, με πρόνοια, μελέτη και αποδοχή της τοπικής κοινωνίας.

Να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα του προγράμματος αποασυλοποίησης και να αποκρουσθεί κάθε προσπάθεια διακοπής της λειτουργίας απαραίτητων τμημάτων.

Στην πορεία συρρίκνωσης του Ψυχιατρικού νοσοκομείου, να προστατευθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σ’ αυτό συμπολιτών μας.

 Κέντρα υγείας και περιφερειακά ιατρεία. Στελέχωση με το απαραίτητο για τις ανάγκες της υπαίθρου προσωπικό, ώστε να αποκτήσουν αυτοδυναμία στην παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Να σταματήσει η αποδυνάμωσή τους με μετακινήσεις και αποσπάσεις γιατρών και προσωπικού.

Πρόνοια. Να δημιουργηθεί δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα χρονίως πασχόντων ή μετανοσοκομειακής φροντίδας, όχι όμως ασυλικού χαρακτήρα.

Ανάπτυξη της φροντίδας υγείας και νοσηλείας στο σπίτι, για όλες τις περιοχές του Νομού.

Πρόληψη. Εφαρμογή του θεσμού του μόνιμου γιατρού εργασίας σε όλους τους μεγάλους εργασιακούς χώρους και ιδιαίτερα στον κρίσιμο χώρο του ενεργειακού κέντρου Μεγαλόπολης.

Εφαρμογή προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής, ιδιαίτερα σε επιβαρημένες περιοχές (Μεγαλόπολη, Λεωνίδιο, Τεγέα, κ.ά.).

 

Πολιτισμός

 Καταγραφή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αρκαδίας με έμφαση στην περίοδο της Επανάστασης.

Στελέχωση με κατάλληλο προσωπικό των Εφορειών προϊστορικών, κλασσικών και νεώτερων μνημείων. Δημιουργία Εφορείας κλασσικών αρχαιοτήτων.

Ίδρυση και λειτουργία στην Τρίπολη Μουσείου του Αγώνα στο κτήριο των Δικαστηρίων, αφού λυθεί ικανοποιητικά η μεταστέγαση τους.

Το υπόγειο να λειτουργήσει ως μουσείο Εθνικής Αντίστασης. Να συντηρηθούν τα ενθυμήματα από την Αντίσταση και τον Εμφύλιο.

Να αποκατασταθεί και να λειτουργήσει το Μαλλιαροπούλειο Θέατρο.

Δημιουργία πολιτιστικού - αθλητικού Οργανισμού στη Νομαρχία με κύρια κατεύθυνση την ενίσχυση της ερασιτεχνικής δημιουργίας (χορωδίες, θεατρικές ομάδες, όμιλοι παραδοσιακών χορών και μουσικής, αθλητικά σωματεία κλπ) .

Οικονομικοί μετανάστες - Αθίγγανοι.

Είναι ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού της Αρκαδίας, κάτι που επιβεβαιώνει η τελευταία απογραφή έστω και λειψά. Η προσφορά τους στην οικονομική διαδικασία του Νομού είναι σημαντική.

Η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών των κοινωνικών ομάδων και των σχέσεων τους με την τοπική κοινωνία πρέπει να είναι βασικός στόχος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Σεβόμαστε πρώτα από όλα την ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα και τα δικαιώματα τους ως πολιτών. Για μας η πολιτισμική διαφορετικότητα είναι κοινωνικός πλούτος , μπορεί να προσφέρει πολλά στην συνεχή πρόοδο του τόπου μας.

Απαιτείται συμμετοχή εκπροσώπων των οικονομικών μεταναστών στις ειδικές επιτροπές της Νομαρχίας. Γρήγορη εξυπηρέτηση τους από τις υπηρεσίες σε αρκετές γλώσσες (Αγγλικά, Αλβανικά, Σλάβικα).

Η κατανόηση της αλήθειας ότι οι Αθίγγανοι είναι Έλληνες πολίτες με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, μπορεί να λύσει πολλά από τα προβλήματα που δημιουργούνται. Πέραν τούτου απαιτούνται μέτρα με τη συνεργασία των Αθίγγανων και της Νομαρχίας ώστε:

Να υπάρξει στεγαστική αποκατάσταση όλων των οικογενειών.

Να ληφθεί μέριμνα για την εκπαίδευση την κατάρτιση και όλων των κοινωνικών παροχών και διευκολύνσεων.

Στην κατεύθυνση αυτή υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δυστυχώς δεν εφαρμόζονται από την Νομαρχία.

 

 

 

 Προηγούμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2006 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα