Αρκαδία

Επικαιρότητα

 

 

 

 

 

Μπορείτε να μας στέλνετε τις δικές σας ανακοινώσεις, εκδηλώσεις, νέα που θα θέλατε να ανακοινωθούν άμεσα στο internet, με
e-mail, επισυνάπτοντας φωτογραφίες, κείμενα Word κλπ.

 

 

Πέμπτη 15-04-2010

 

 

 

 
Γενική Συνέλευση ΣΥ.ΡΙΖ.Α Αρκαδίας
Τη Δευτέρα 19-04-10 και ώρα 6.30μμ στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Αρκαδίας, θα πραγματοποιηθεί, ανοιχτή Γεν. Συνέλευση των μελών και φίλων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Αρκαδίας.

ΘΕΜΑ: Απολογισμός-Εκλογή Συντονιστικής Επιτροπής

 

 

 
Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για κυκλοφορία φυτοφαρμάκου
ΣΥΡΙΖΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ
Προς την κα Υπουργό
-Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Σκάνδαλο η κατ’ εξαίρεση έγκριση κυκλοφορίας του φυτοφαρμάκου LEBAYCID για την δακοκτονία

Για το πρόγραμμα δακοκτονίας των ετών 2008 και 2009 εγκρίθηκε η κυκλοφορία του φυτοφαρμάκου LEBAYCID της Γερμανικής εταιρείας BAYER για 120 ημέρες. Η έγκριση προβλέπεται προσωρινά και κατά παρέκκλιση και από την Κοινοτική Νομοθεσία (Οδηγία 91/414, άρθρο 8 παρ. 4) αλλά και από την Ελληνική Νομοθεσία (ΠΔ 115/97, άρθρο 8 παρ. 4), «για περιορισμένη και ελεγχόμενη χρήση» εφόσον «κρίνεται αναγκαίο λόγω απρόβλεπτου κινδύνου που δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με άλλα μέσα».

Το πρόγραμμα δακοκτονίας όχι μόνο απρόβλεπτος κίνδυνος δεν είναι αλλά επαναλαμβανόμενο πρόγραμμα και σε χρονικά πλαίσια εκτελούμενο. Η μέχρι τώρα θέση του Υπουργείου ήταν ότι χρησιμοποιήθηκε το LEBAYCID προκειμένου να καταναλωθούν τα αποθέματα που είχε το Υπουργείο. Καταγγελίες δε αναφέρουν ότι το φυτοφάρμακο είχε ήδη λήξει. Αξιοσημείωτο είναι ότι το ΥΠΑΑΤ έχει επιβάλει πρόστιμα σε διακινητές φυτοφαρμάκων που είχαν διακινήσει ή είχαν στο κατάστημα τους ληγμένα φυτοφάρμακα.

Το πρόγραμμα δακοκτονίας θα μπορούσε να εκτελεσθεί και με άλλα φυτοφάρμακα εγκεκριμένα και με λιγότερο κόστος, όπως αναφέρεται και στην απάντηση του ΥΠΑΑΤ σε σχετική ερώτηση βουλευτών τον Αύγουστο του 2009.

Εκτός αυτού, το ΥΠΑΑΤ δεν είχε ενημερώσει αμέσως την Επιτροπή ως όφειλε αλλά στις 2-7-2009 όταν είχε ξεσπάσει σάλος στην Ελλάδα και ενώ το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου είχαν κατατεθεί αρκετές ερωτήσεις στη Βουλή.

Εν τω μεταξύ το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης είχε ερευνήσει τη διαδικασία προμήθειας για το πρόγραμμα δακοκτονίας, που μετά την ολοκλήρωση της έρευνας διαβιβάστηκε στις δικαστικές αρχές για τα περαιτέρω.

Το θέμα αυτό συνδέεται ενδεχομένως με την απόφαση του ΥΠΑΑΤ να μειώσει τουλάχιστον κατά 10% τις πιστώσεις που δίνει στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για τη δακοκτονία, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο και τη φετινή ελαιοπαραγωγή αλλά επιπλέον δημιουργεί ερωτηματικά για το κατά πόσο έχει αυτό το δικαίωμα από τη στιγμή που το κόστος της δακοκτονίας ουσιαστικά το πληρώνουν οι ίδιοι οι ελαιοπαραγωγοί μέσω των παρακρατήσεων στα ελαιουργεία.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται η κυρία Υπουργός:

1. Προτίθεται να μην επαναλάβει την προσωρινή και κατά παρέκκλιση έγκριση απαγορευμένων φυτοφαρμάκων που βάζουν σε κίνδυνο και την υγεία των πολιτών αλλά και την εμπορική τύχη και πορεία των αγροτικών προϊόντων μας;
2. Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο φυτοφάρμακο ήταν ληγμένο όταν χρησιμοποιήθηκε το 2009;

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων:

Ζητάμε να κατατεθεί το σχετικό με τη δακοκτονία πόρισμα του ΣΕΕΔΔ, καθώς και το έγγραφο με το οποίο ενημερώθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατ’ εξαίρεση έγκριση του LEBAYCID για τα έτη 2008-2009.

Οι ερωτώντες βουλευτές
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Ηρώ Διώτη
Μιχάλης Κριτσωτάκης

 

 

 
Ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και θεμιτό» απάντησε ο Όλι Ρεν στο Νίκο Χουντή
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

«Ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και θεμιτό» απάντησε ο Όλι Ρεν στο Νίκο Χουντή, σε χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αναφέρει σε συνέντευξή του στον Ρ/Σ «στο Κόκκινο» (Μπ. Αγρόλαμπος) ο Νίκος Χουντής.

Τι συνέβη χθες και πήρανε φωτιά τα σπρεντς. Από την μια είχαμε τις δηλώσεις του Σόρος που μιλάει για ένα σπιράλ θανάτου και από την άλλη είχαμε κάποιες διαφοροποιήσεις από τη Γερμανία και τις ειδήσεις του Ε. Κοινοβουλίου;

Η χθεσινή συνεδρίαση, της Επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων είχε προγραμματιστεί από καιρό να συζητήσει τις λογιστικές αλχημείες της Ελλάδας και των άλλων χωρών και ποιοι από τους πολιτικούς προϊστάμενους της Κομισιόν και της ΕΚΤ τις γνώριζαν. Παρόντες ήταν ο Όλι Ρεν , ο Πρόεδρος της Eurostat και ο Πρόεδρος της Goldman Sachs. Ο Όλι Ρεν παρουσίασε το μηχανισμό στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Αυτό που φάνηκε παρά τις «φιλότιμες προσπάθειες», που έκανε ο κ. Ρεν, είναι ότι φτιάχτηκε ο μηχανισμός αλληλεγγύης της 25ης Μαρτίου και όπως αποδείχτηκε από την αντίδραση των αγορών, δεν καθησύχασε τις αγορές, δεν είναι καθόλου αξιόπιστος και θα έλεγα ότι είναι ένας μηχανισμός, που σε κάθε περίπτωση ενισχύει και τροφοδοτεί την κερδοσκοπία . Προσωπικό μου συμπέρασμα είναι ότι η κερδοσκοπία είναι σύμφυτο μιας πολιτικής που ακολουθείται απέναντι στις χώρες που πρέπει να πειθαρχήσουν στο Σύμφωνο Σταθερότητας.

Από ελληνικής πλευράς κλήθηκε κάποιος , ήταν κανείς εκεί ;
Εδώ είναι ένα άλλο ερωτηματικό. Διότι έτσι όπως είχε προγραμματιστεί, είχε κληθεί να καταθέσει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαχείρισης του δημοσίου χρήματος κ. Πέτρος Χριστοδούλου, γνωστός κατά τα άλλα το τελευταίο διάστημα, λαλίστατος, αλλά όμως την τελευταία στιγμή, όπως ανακοίνωσε η πρόεδρος της επιτροπής, είχε ανακληθεί στην Αθήνα διότι προέκυψαν κάποια σοβαρά θέματα. Επομένως τα ερωτήματα ετέθησαν κυρίως στον κ. Ρεν, τον Πρόεδρο της Eurostat και στον αποκαλυπτικό Πρόεδρο της Goldman Sachs. Ο τελευταίος, ένας αμερικανός μεγαλοτραπεζίτης, στο επίδικο θέμα είπε ότι πράγματι έγιναν αυτές οι συναλλαγές για να διευκολυνθεί η Ελλάδα, στην προσπάθειά της να μπει στην ΟΝΕ, να περιοριστεί το δημόσιο χρέος της, ενώ δεν ήταν καθόλου κοντά ο δείκτης του δημοσίου χρέους σε σχέση με το ΑΕΠ, ήταν πάνω από το 100. Είπε ότι « το κάναμε για να διευκολύνουμε, δεν το θεωρώ αθέμιτο». Στο ερώτημα που έβαλα στον κ. Ρεν «τελικά αυτό γινόταν και από άλλες χώρες , ήταν συνηθισμένη πρακτική, αναζητούνται ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα, πρώην επιτρόπους, της ΕΚΤ» είχε ενδιαφέρον η αποκάλυψη του κ. Ρεν , που είπε πως αυτός «ζήτησε εξεταστική επιτροπή, σε επίπεδο ευρωπαϊκής ένωσης ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ήξερε, τι ήξερε ποιος τα κάλυψε σκοπίμως κλπ», αλλά η απάντηση που πήρε από τα θεσμικά όργανα είναι ότι αυτά την προηγούμενη περίοδο θεωρούνταν νόμιμα, ήταν μια συνηθισμένη πρακτική, που ακολούθησαν πάρα πολλές χώρες. Ήταν αποστομωτικός ο Πρόεδρος της Eurostat, ο οποίος μάλιστα κατονόμασε 4 χώρες, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Πολωνία και την Ελλάδα που ακολουθούσαν αυτές τις πρακτικές. Ο ισχυρισμός του ήταν πως εν πάση περίπτωση, αυτά τα ξέραμε και από το 2008 τα έχουμε διορθώσει. Εγώ κρατάω αυτό που είπε ο κος Ρεν, ότι εν πάση περιπτώσει ήταν νόμιμο αλλά ότι είναι νόμιμο δεν είναι και θεμιτό. Κάτι μας θυμίζει στην ελληνική πραγματικότητα. Επομένως υπάρχει ανησυχία, δεν φαίνεται να γίνεται διερεύνηση σε βάθος της όλης υπόθεσης, ήταν μια συνηθισμένη πρακτική, μια αλχημεία, την οποία δέχονταν και από άλλες χώρες και βεβαίως ήταν ένα γενικότερο πρόβλημα, η αλλοίωση των στοιχείων για να αποδειχτεί κατά την προσωπική μου άποψη, ότι το Σύμφωνο Σταθερότητας λειτουργεί ενώ δεν λειτουργούσε. Ήταν αναποτελεσματικό, οι δείκτες δεν μπορούσαν να καλυφθούν, αλλά στο όνομα να φαίνεται ότι καλύπτονται, ότι αυτή είναι η βάση της ασκούμενης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, νομίζω ότι ανέχονταν τέτοιες πρακτικές.

Δεν θα μπει στην γωνία η Goldman Sachs , μια χαρά θα συνεχίσει να λειτουργεί ;
Έχει σχέση με αυτά τα φαινόμενα που ζούμε τώρα, αυτές τις κερδοσκοπίες. Προκύπτουν μια σειρά από προβλήματα που ούτε το πρόγραμμα στήριξης μπορεί να αντιμετωπίσει ούτε και η ηγετική ομάδα της ΕΕ, δεν τα αντιμετωπίζει. Το πρώτο είναι αυτό που είπε και ο πάρεδρος της Goldman Sachs, ότι υπάρχει καλή και κακή κερδοσκοπία, δεν την προσδιόρισε, δηλαδή είναι θεμιτό αυτό που γίνεται με τα σπρέντς κλπ ; Και το δεύτερο, είναι πως δεν τολμούν να μιλήσουν για την αλλαγή καθεστώτος, της διαδικασίας πιστοληπτικής αξιολόγησης, για τους αμερικανικούς οίκους που παρεμβαίνουν και καθορίζουν την πιστοληπτική ικανότητα, που υποβαθμίζουν τα κρατικά ομόλογα εκτινάσσοντας τα σπρέντς, όπως έγινε σήμερα. Και ωθώντας τα πράγματα σε έναν εξαντλητικό, εξοντωτικό δανεισμό, ενώ από την ΕΕ η πειθαρχία στο Σύμφωνο Σταθερότητας, όπως πληθωριστικά ακούστηκε χθες, δείχνει το αδιέξοδο αυτών των πολιτικών, ανακύκλωση των προβλημάτων, ύφεση και περιορισμό της δυνατότητας ανάπτυξης, τουλάχιστον σε ορισμένες χώρες στην Ευρωζώνη.

Σε κάθε περίπτωση με τούτα και με τα άλλα, η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία πήραν ή σκοπεύουν να πάρουν σκληρά μέτρα, μείωση των μισθών, μείωση των εργασιακών δικαιωμάτων, μέτρα που εισπράττει ο ευρωπαίος εργαζόμενος, με συνέπεια να διαρρηγνύεται η κοινωνική συνοχή και να σπάει ακόμα περισσότερο και να έχουμε διόγκωση των κοινωνικών ανισοτήτων.

 

 

 

Αρχείο >>

 

 


 

 

 

 


[ Αρχική | Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2011 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα